رئیس اتحادیه سراجان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولیدات داخلی در انبار خاک می‌خورند/ با وعده‌های پوچ مسوولان حضور ایران در بازارهای جهانی ممکن نیست

خردمند گفت: واردات بیش از حد کیف به صورت رسمی سبب شده تا بخش زیادی از تولیدات داخلی در انبار و مغازه‌ها بدون مشتری بماند.

محسن خردمند رئیس اتحادیه سراجان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص وضع این روزهای بازار کیف اظهار کرد: در سال جاری 26 درصد افزایش تولید داشته ایم ،اما به سبب واردات بیش از حد عمدتا بخش زیادی از تولیدات داخلی در انبارها خاک می خورد.

خردمند افزود:اکنون در کشور بیش از 15 میلیون دانش آموز و دانشجو وجود دارد که میزان تولیدات داخلی از نظر کیفی و کمی جوابگوی نیاز آنها خواهد بود .

وی ادامه داد:اگر میزان واردات به همین منوال ادامه داشته باشد ما به تولیدکنندگان اعلام می کنیم که میزان تولید را کاهش دهند تا  کالاها در انبار و مغازه نماند.

رئیس اتحادیه سراجان گفت: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی باید مطالبات و تسهیلات در جهت تسریع امور تولیدکنندگان باشد، اما بیمه در مقابل افزایش تعداد کارگران از سوی تولیدکنندگان حق بیمه بالا برده و این افراد را با مشکل مواجه می کند،به همین جهت نرخ تمام شده کالا با افزایش همراه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم رغبتی به خرید تولید داخلی دارند یا خیر، تصریح کرد: بخش زیادی از تولیدات در سطح مطلوبی قرار دارد و مورد توجه خریداران قرار می گیرد.

خردمند تصریح کرد:تعداد اندکی از تولیدکنندگان به صورت صنعتی اقدام به تولید می کنند،زیرا به سبب گران قیمت بودن ماشین آلات و کمبود سرمایه  بسیاری از تولیدکنندگان قادربه واردات دستگاه های تولیدی نیستند و همین امر موجب می شود تا نتوانند به رقابت بپردازند و از گردونه تولید خارج  می شوند.

رئیس اتحادیه با اشاره به اینکه اوضاع بازار هر روز رو به وخامت می رود، بیان کرد: بانک ها در این سالها با افزایش میزان سود تسهیلات سپرده ها، افراد را به جای سرمایه گذاری در بازار به سمت خود کشانده اند در نتیجه  پول در بازار تزریق نمی شود و اکنون هم به دنبال کاهش سود، بانک ها با تغییر عنوان حساب ها به شکل دیگری به بنگاه داری خود خواهند پرداخت.

خردمند در پایان بیان کرد: اگر مسوولان و دستگاه های ذیربط وعده هایشان در حد حرف باقی نماند و به تولیدکنندگان تسهیلات ارائه دهند پیش بینی حضور تولیدات داخلی در بازار جهانی دور از ذهن نخواهد بود.

 انتهای پیام/ 

لزوم توجه به تولیدات داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
صادر کنین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
تولید کننده ها باید یاد بگیرند که محصولات خود را با بهترین کیفیت عرضه کنند و از لحاظ قیمت هم برابر و یا حتی کمتر از محصولات مشابه باشد. و دولت هم باید برای جنسهای وارداتی خارچی تعرفه های بالا بزاره. اونوقت مشتری میتونه تصمیم بگیره. مردم وقتی ببیند محصولات ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه میشه هیچوقت سراغ جنسهای خارجی نمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
بهتر ه محصولات با کیفیت داخلی تولید بشه تا ماندگاری بیشتری داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
با سلام
دختر من میره پیش دبستانی پسرم میره دوم ابتدایی میخواستیم براشون لوازم مدرسه ایرانی بخریم متاسفانه هرچه گشتیم ایرانیش گیر نیومد.......متاسفم
-
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
برای خرید وسایل پیش دبستانی پسرم مدرسه جای خاصی را به ما معرفی کرد که بعضی از وسایلش با نام همان مدرسه حک شده بود ما درخواست وسایل و نوشت افزار ایرانی کردیم به ما گفتند فقط تنها چیزی که تقریبا ً ایرانی هست کاغذ A4است اون هم فقط برش آن در ایران انجام شده ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
اقا سلام من دیروز رفتم برای دخترم کیف بخرم . این تولیدات با کیفیت داخلی کجا هستند..........؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
کالاهای که مشابه داخلیش هست اجازه ندید وارد بشه حتی اگر گران هم شد باز اجازه ندید وارد بشه اینطوری سرمایه دار میبینه سود داره میره سمت تولیدش و نهایتا قیمت ها شکسته و قیمت حداقل میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
باسلام
متاسفانه در بازار نوشت افزار اهواز اثری از محصولات داخلی نیست ، پسرام خیلی دوست داشتن از کیف مدرسه با طرح های ایرانی استفاده کنند ولی نبود!
آخرین اخبار