وزیر کشور؛

حفظ انسجام ملی رکن و محور امنیت

کشور در حوزه امنیتی به بازدارندگی بالا و کم نظیری رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،رحمانی فضلی وزیرکشور در مراسم معارفه استاندار جدید هرمزگان گفت : مهمترین رکن و محور امنیت ،حفظ انسجام ملی است که دشمنان با توجه نقطه قوت ایران در حوزه امنیتی از دست اندازی به کشور و ناامنی ناکام ماندند.

وی افزود: حفظ و استمرار انسجام ملی با پیگیری مشکلات معیشتی مردم و صداقت و عدالت مسولان با مردم استمرار می یابد.

وزیر کشور با اشاره به عقب افتادگی و عدم توازن بودجه ای در کشور گفت: بیشتر مناطق و استانهای کشور در گیر عقب ماندگی و توسعه نیافتگی تاریخی و عدم توازن بودجه ای هستند .

رحمانی فضلی افزود : این عقب افتادگی و توسعه نیافتگی ریشه تاریخی در 100 سال اخیر دارد .

وی گفت : پس از انقلاب اسلامی به رغم پیشرفت های زیادی در حوزه امنیتی ، سیاسی ، فرهنگی و خدمات رسانی متاسفانه در حوزه اقتصاد و بهره گیری از بازارهای دنیا، استفاده از تکنولوژی و جذب سرمایه گذار ی موفقیت چندانی نداشته است.

وزیر کشور افزود : برنامه اصلی دولت دوازدهم در حوزه سیاست داخلی حفظ انسجام و هماهنگی بین مسئولان و تحقق برنامه های اقتصادمقاومتی با تکیه بر اراده مردم و در سایه حمایت رهبری است .

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار ی خارجی گفت : تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد و اشتغال یک میلیون نفر در سال نیازمند جذب 700 هزار میلیارد تومان است که از توان دولت خارج است .

کاهش درآمد نفت و اجرای برنامه های بهداشتی و سلامت و کمک به صندوقهای بازنشستگی و پرداخت یارانه بودجه ایی برای کارهای عمرانی باقی نمی گذارد .

وزیر کشور در دولت دوازدهم استانداران برای تحقق برنامه های اقتصادی باید مشاوران مالی منصوب کنند.

رحمانی فضلی افزود: استان هرمزگان نیز با ظرفیت های بزرگ اقتصادی و دارا بودن 14 جزیره می تواند به عنوان معین استان های دیگر مطرح شود.

وی با اشاره به عملکرد استاندار سابق گفت:در دوران مدیریت استاندار سابق کمترین اختلاف میان مسئولین استان داشتیم و استاندار سابق در اجرای سیاست های دولت موفق بوده است.

وزیر کشور گفت: تغییر استانداران برای تقویت مدیریت استان و ایجاد هماهنگی بیشتر میان مسئولان دولتی و نمایندگان است.

رحمانی فضلی افزود: موفقیت استاندار جدید نیز بدون حمایت معنوی نماینده ولی فقیه در استان و همکاری و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی محقق نخواهد شد و شائبه عدم هماهنگی از استاندار جدید پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/ر

وزیر کشور:بازدارندگی امنیتی در کشور بی نظیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.