اروپا مهد حیوان‌آزاری/اسپانیا منزجرکننده‌ترین مراسم گاوبازی را برگزار می‌کند + فیلم و عکس

گاوبازی یکی از سنت‌های دیرینه اسپانیاست که طرفداران و مخالفان سرسخت خود را دارد. این آیین علاوه بر اسپانیا در کشورهایی همچون آمریکا و فرانسه نیز اجرا می‌شود.

گاوی بازی

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاوبازی یکی از سنت‌های دیرینه و محبوب اسپانیاست. این سنت علاوه بر اسپانیا، در کشورهای دیگری همچون فرانسه و آمریکا نیز رایج است که هر کدام عنوان خاص خود را دارد و با کمی تفاوت در جزئیات اجرا می‌شود.

گاوبازی در اسپانیا تورئو معروف است. تورئو به گونه‌ای از گاوبازی گفته می‌شود که در آن گاوباز یا گاوبازها به حیوان حمله می‎کنند و نهایتا آن را می‌کشند. این سنت قرن‌هاست در اسپانیا برگزار می‌شود و شخصیت‌های بزرگی همچون همینگوی و پیکاسو نیز آن را ستوده‌اند.

با تمام محبوبیت این سنت افراد بسیاری هستند که همچنان با قاطعیت در موضعی کاملا مخالف با این سنت ایستاده‌اند. مدافعان حقوق حیوانات در صف اول این مخالفان هستند. برای اجرای این بازی محبوب و در عین حال منزجرکننده اسپانیایی، از گاوهای نر و ترجیحا آنهایی که وحشی‌تر بار آمده‌اند استفاده می‌شود. از میان گاوهای پیشنهادی، شجاع‌ترین گاو انتخاب می‌شود و در مقابل سریع‌ترین و تیزترین ماتادور برای این  نبرد خونین برگزیده می‌شود. این فرد برای اینکه بتواند عنوان برجسته‌ترین ماتادور را نصیب خود کند با جان خود بازی می‌کند. چه بسیار ماتادورهایی که در طول گاوبازی، هدف شاخ‌های تیز این حیوان شده و به کام مرگ رفته‌اند.

این تنها  نمونه‌ای از گاوبازی‌ها و یا بهتر بگوییم سنت‌های نه چندان خوشایند اسپانیایی‌هاست. مراسمی که با کشتار حیوانات  همراه است. در مراسم گاوبازی به مدت طولانی، حیوان را دور میدان می‌چرخانند و زمانی که به اوج عصبانیت و خستگی رسید با ضربه نیزه‌ آن را از پا در‌می‌آورند. انتقادها و تظاهرات فراوانی در سطح جهان نسبت به این سنت و جنایت علیه حیوانات انجام شده است اما دوستداران و طرفداران بیماردل این بازی، همچنان بی‌اعتنا به آنها به کار خود  ادامه می‌دهند. در ادامه ویدئویی از این بازی ارائه شده است.

  
انتهای پیام/
 

 دلخراش‌ترین گاوبازی جهان در اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.