ایندیپندنت در گزارشی بررسی کرد؛

ارتش انگلیس در حال تبدیل شدن به ارتش یک کشور جهان سومی

فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس درباره ضعیف شدن روزافزون ارتش این کشور هشدار داد.

ارتش انگلیس در حال تبدیل شدن به ارتش یک کشور جهان سومیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی نوشت: دریادار سر جورج زامبلاس، فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس هشدار داده است که اگر بودجه نظامی انگلیس افزایش پیدا نکند، ارتش این کشور به ارتش یک کشور جهان سومی تبدیل خواهد شد.

زامبلاس که سال گذشته از سمت خود بازنشسته شد، در مصاحبه با ساندی تایمز با تاکید بر این که نیروی دریایی انگلیس به منابع زیادی نیاز دارد این پرسش را مطرح کرد که نیروی دریایی انگلیس در دوره پس از برکسیت چگونه قادر خواهد بود در آبهای بین المللی حضور گسترده داشته باشد.

فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش بودجه نظامی کشورش افزود: پس از 37 سال کاهش بودجه نظامی اکنون نیروی دریایی انگلیس در پایین ترین سطح کارآیی قرار دارد و همه به این موضوع واقفیم زیرا نیروی دریایی به شدت با کمبود منابع مواجه است.

به گفته وی، نیروی دریایی انگلیس موشک و کشتی جنگی کافی یا پشتیبانی یکپارچه در اختیار ندارد. وی پیشنهاد کرد به منظور محافظت از 4 زیردریایی که سلاح های هسته ای بازدارنده انگلیس را حمل می کنند، 12 زیردریایی با قابلیت حمله(hunter-killer) تولید شوند اما تاکنون تنها 3 فروند از 7 فروند وعده داده شده تولید شده اند.

 

انتهای پیام/

 

ضعف ارتش انگلیس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار