کدام کشور بیشترین تعداد قربانیان آلودگی هوا را دارد؟

سالانه شمار زیادی از افراد در سراسر جهان به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

کدام کشور بیشترین تعداد قربانیان آلودگی هوا را دارد؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان آنسا، آلودگی های ناشی از موتورهای دیزلی در ایتالیا، سالانه هزار و دویست و پنجاه قربانی می گیرد. با توجه به مطالعات سازمان هواشناسی نروژ، در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا بیشترین تعداد قربانیان آلودگی هوا را به خود اختصاص داده است. به عقیده کارشناسان، سالانه چهارصد و بیست و پنج هزار نفر از ساکنان بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه نروژ و سوئیس، بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

بر همین اساس، اندکی کمتر از ده هزار نفر از شهروندان اروپایی، به علت گازهای حاوی نیتروژن موتورهای دیزل جان خود را از دست می دهند. چهار هزار و پانصد و شصت نفر از این افراد، به علت رعایت نکردن استانداردهای لازم توسط خودروسازان در میزان گازهای موتورهای دیزل، قربانی می‌شوند.

بر اساس مطالعات، ایتالیا (در میان دیگر کشورهای اروپایی) دارای بیشترین تعداد افرادی است که به علت گازهای موتورهای دیزل، دچار مرگ زودرس می شوند. سالانه دو هزار و هشتصد و ده شهروند ایتالیایی دچار مرگ زودرس می شوند که مرگ هزار و دویست و پنجاه نفر از آنها ناشی از بالا بودن گازهای موتورهای دیزل از اندازه استاندارد اعلام شده توسط آزمایشگاه های تعیین سطح آلایندگی، به کارخانه های خودروساز است. این تعداد در آلمان با نهصد و شصت و در فرانسه ششصد و هشتاد نفر است. علت مرگ همه این افراد نیز رعایت نکردن سطح استاندارد آلایندگی خودروها توسط کارخانه های خودروساز اعلام شده است.

محققان اعلام کرده اند، اگر موتورهای دیزل دارای سطح آلایندگی کمتری مانند موتورهای بنزین سوز بود، در اینصورت می توانستیم از سه چهارم مرگ های زودرس، یعنی سالانه حدود هفت هزار و پانصد هزار نفر در اروپا و هزار و نهصد و بیست نفر در ایتالیا جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/

 

ایتالیا بالاترین آمار مرگ و میر زودهنگام بر اثر استنشاق گازهای سمی را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
خون همه اینایی که از آلودگی هوا میمیرن گردن شهرداراشونه که تاکسیا و اتوبوسا رو برقی نمیکنن
آخرین اخبار