عواقب تلخ جدایی اقلیم کردستان عراق در توییت محسن رضایی + عکس

به گفته بسیاری از کارشناسان، رفراندوم ضمانت اجرایی نخواهد داشت و تنها نتیجه‌ آن دامن زدن به گرایش‌های استقلال‌طلبانه در میان کردهای عراق خواهد بود.

همه پرسیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از 3 سال تعویق، ، سرانجام پارلمان اقلیم خودمختار کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی 7 ژوئن سال جاری، در جلسه‌ای در اربیل عراق به  برگزاری همه پرسی در 25 سپتامبر( 3 مهر ) در خصوص جدایی اقلیم کردستان عراق رای  داد.

رفراندومی قطعی برای استقلال که بارزانی آن را حق مسلم مردم کردستان خوانده و عنوان کرده است: این تصمیم ملت و همه نیروهای سیاسی کردستان عراق است، چنانچه کردها خواهان این جدایی نباشند ما هم تسلیم خواست ملت می شویم و دیگر مسئولیتی بر دوش ما نخواهد بود. در صورت رای نیاورن، به این خواست احترام می گذارم، استعفا می دهم و به زندگی شخصیم می پردازم. اما در صورت پیروزی حاضر به مذاکره مسالمت آمیز در خصوص روند جدایی هستیم. ما می خواهیم از مرزهای شکننده کردستان عراق  و سایر نقاط محافظت کنیم.  تنها راه انصراف پیشنهاد جایگزین بهتری خواهد بود.

این موضوع در حالی است که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق رفراندوم را غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی کشورش خوانده و جدایی اقلیم کردستان  را در موقعیت کنونی به ضرر یکپارچگی کشور  و تهدیدی برای امنیت منطقه عنوان کرده است.

گفتنی است؛ دادگاه عالی فدرال عراق امروز دوشنبه در حکمی، برگزاری همه پرسی استقلال کردستان را به حالت تعلیق درآورد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آخرین توییت خود به این موضوع پرداخته و این گونه آتش افروزی‌ در اقلیم کردستان را به نفع اسرائیل خوانده است. همه پرسی

 

انتهای پیام/

دیدگاه محسن رضایی در خصوص جدایی اقلیم کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
بی مزه !
آخرین اخبار