افشای شنود مکالمات تلفنی رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ

یک گزارش فاش کرد بازرسان آمریکایی به موجب حکمی محرمانه از سوی دادگاه، مکالمات تلفنی رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ را شنود کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان؛ برخی منابع آگاه به شبکه سی ان ان اظهار کردند بازرسان آمریکایی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، طبق حکمی محرمانه که از سوی دادگاه دریافت کرده بودند، مکالمات تلفنی «پال منافورت»، رئیس کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، را شنود می کردند. مکالمات ضبط شده در شرایط کنونی به یک گام بزرگ برای رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تبدیل شده است.

تجسس از مقامات حاضر در دولت ترامپ تا اوایل سال جاری میلادی نیز ادامه داشت و مکالمات منافورت با رئیس جمهور ترامپ را نیز در بر می گیرد.

سه منبع نزدیک به تیم تحقیقاتی اعلام کردند، برخی از مکالمات ضبط شده این نگرانی را افزایش داده است که منافورت شخصا مقامات روسیه را به کمک کردن کمپین ترامپ تشویق کرده است. دو نفر از این سه منبع آگاه اذعان کردند شواهد به دست آمده هنوز قطعی نیست.

تیم ویژه «رابرت مولر»، که مسئول تحقیق درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا است، از جزئیات این مکالمات ضبط شده مطلع شده است.

دستور محرمانه دادگاه که بر قانون نظارت بر اطلاعات خارجی آمریکا (فیسا) کنترل دارد، زمانی صادر شد که نام منافورت در یکی از پرونده های تحقیقاتی اف بی آی مربوط به سال 2014 قرار گرفت. این پرونده به اقدامات کارگروهی از شرکت های آمریکایی مربوط می شد که با حزب حاکم پیشین در اوکراین در ارتباط بود. روند این تحقیقات سال گذشته به دلیل فقدان مدارک لازم متوقف شد.

سپس پلیس فدرال آمریکا پس از دریافت حکم جدیدی از سوی فیسا، دست کم تا ماه های نخست سال جاری میلادی، تحقیقات و نظارت بر منافورت را از سر گرفت.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند درخواستی که از سوی فیسا به پلیس اف بی آی تحویل داده شد، بخشی از پرونده تحقیقات درباره ارتباط میان کمپین انتخاباتی ترامپ و برخی فعالان مورد ظن در روسیه بود.

اف بی آی موظف بود اطلاعات کافی درباره منافورت در اختیار دادگاه قرار دهد تا مشخص شود آیا او یک جاسوس برای قدرتی خارجی بوده است یا خیر.

اف بی آی حتی برخی از ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات منافورت را نیز توقیف و تحقیق بر روی آنها را آغاز کرد. هنوز مشخص نیست پلیس فدرال آمریکا از این ابزارهای ذخیره سازی چه اطلاعاتی استخراج کرده است.

منافورت تاکنون هرگونه ارتباط با عاملان روسیه در دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را رد کرده است.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند پلیس آمریکا شنودی بر مکالمات دونالد ترامپ جونیور، منافورت، جرد کوشنر(داماد ترامپ) در جلسه با وکیل روس نداشته است. در جلسه مذکور اطلاعات منفی درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات، در اختیار کمپین ترامپ قرار داده شد.

 

انتهای پیام/

مکالمات تلفنی رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ شنود شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار