جاده اصلی منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری آسفالت و بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طرح احداث و آسفالت یک کیلومتر از جاده اصلی منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری، در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با بیان اینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی استان، خرداد امسال در شورایعالی مناطق آزاد کشور به تصویب رسید گفت: به همین منظور زیرساخت‌های لازم شامل گاز، برق و جاده دسترسی تأمین شده است.

وی افزود: یک کیلومتر دیگر از جاده دسترسی به این مجموعه نیز زیرسازی شده است که عملیات اجرایی روکش آسفالت آن به زودی انجام می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با دیواری به طول هفت کیلومتر محصور می‌شود که تا کنون دو کیلومتر از این دیوار با قطعات پیش ساخته بتنی اجرا شده و بقیه آن در دستور کار است.

وی ادامه داد: آب این منطقه هم از محل طرح پروژه انتقال آب بن ـ. بروجن به میزان ۲۴۰ لیتر بر ثانیه تخصیص داده می‌شود که تا زمان اجرای این طرح، آب مورد نیاز از طریق حفر چاه تأمین خواهد شد.

سلیمانی گفت: بهره برداری کامل از منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری وضعیت اقتصادی استان در بخش‌های مختلف را متحول می‌کند.

گفتنی است: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود ۴۳۲ هکتار، در ۳ کیلومتری فرخشهر (شمال استان) و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی در حال احداث می‌باشد.

فاصله این منطقه از فرودگاه شهرکرد حدود ۱۵ دقیقه است و امکان اتصال آن به خط آهن سراسری در آینده وجود دارد.

طرح اولیه منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۸۷ به تصویب هیئت دولت و لایحه آن در همان سال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۸ به استان ابلاغ شد.

عملیات اجرایی این منطقه ویژه اقتصادی از خردادماه ۱۳۹۲ آغاز گردید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار