ولایتی:

دو پنجم ارکان شعر و ادب فارسی سهم شیراز است/تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب و امام (ره)

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد کشور گفت: تلاش کردیم تا بتوانیم آرمان‌های انقلاب و امام (ره) در مباحث آموزشی و فرهنگی را محقق کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اکبر ولایتی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد استان فارس بر ورود دانشگاه آزاد شیراز به حوزه علوم انسانی تاکید کرد و اظهار داشت: در هر گوشه از کشور می‌توان بخشی از فرهنگ، هنر و تمدن را مشاهده کرد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها براساس توانمندی هر منطقه باید مدیریت شود، گفت: دانشگاه آزاد به ویژه دانشگاه استان فارس باید با همت استادان در حوزه علم و فناوری پیش روند و منشا اقتصاد دانش‌بنیان شود. 

ولایتی با بیان اینکه اگر در حوزه پژوهش کار مفید انجام شود، می‌توان رونق اقتصادی را به وجود آورد، افزود: دانشگاه آزاد محل امیدواری بسیاری است تا آرمان‌های نظام را در حوزه آموزش عالی محقق کند. 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه باید عالم‌پرور و انسان‌ساز باشد، بیان کرد: ملت ایران این ظرفیت را دارد و ملتی در این زمینه مانند ایران وجود ندارد، هنر و علم در این سرزمین ریشه چندین هزارساله دارد. 

ولایتی با بیان اینکه در عصر پیشرفت علم مردم ایران استحقاق بیشتری دارند و راه پیشرفت هم دانشگاه‌ها است، عنوان کرد: با توجه به سابقه علمی و فرهنگی مردم ایران توقع این است که دانشگاه آزاد به ویژه دانشگاه آزاد استان فارس در حوزه علوم انسانی بیشتر وارد شود و دنباله‌رو سعدی و ملاصدرا باشد. 

وی با بیان اینکه اگر ارکان خمسه شعر و ادب فارسی را در نظر بگیریم دو پنجم سهم شیراز است که سعدی به تنهایی جامعیت دارد، افزود: در فلسفه هم شیراز صاحب با وجود دوانی، دشتکی و ملاصدرا صاحب مکتب است و ملاصدرا خود در قله فلسفه قرار دارد. 

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به افتخارات عشایر و نقش مهمی که در تاریخ این سرزمین داشتند، گفت: در حوزه عشایر هم دانشگاه آزاد باید ورود پیدا کند چرا که کشور مدیون عشایر است و امام گفتند عشایر ذخایر این کشور هستند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز در پزشکی برتر است، بیان کرد: دانشگاه آزاد باید در فلسفه، پزشکی و علوم انسانی از مفاخر این استان استفاده کند و سرآمد شود. 

انتهای پیام/ن

مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه آزاد فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار