طرح جا‌به‌جایی کتیبه مسجد اتابکی بار عام انجام شد

طرح انتقال و جابجایی کتیبه مسجد اتابکی و ستون‌های مجاور کاخ بار عام انجام شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ طرح انتقال و جابجایی کتیبه مسجد اتابکی و ستون‌های مجاور کاخ بارعام انجام شد.

حمید فدایی مدیر پایگاه جهانی پاسارگاد با اعلام این خبر گفت: پروژه ساماندهی و انتقال قلمه ستون‌ها و کتیبه اسلامی مجاور کاخ بارعام در حالی از اسفندماه ۱۳۹۵ با همکاری آقایان کهزاد حبیبی و مهرزاد زارع از همکاران با تجربه گروه حفاظت و مرمت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و گروه حفاظت و مرمت مجموعه میراث جهانی پاسارگاد آغاز شد، که با شروع فاز دوم این پروژه نیز قلمه ستون‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه سال ۱۳۹۶ ساماندهی و پس از بستن و مهار، به محل آماده شده انتقال داده شد.

وی افزود: هدف از انجام این پروژه مشترک، ساماندهی و حفاظت از کتیبه‌های اسلامی و قلمه ستون‌های مجاور کاخ بارعام، آموزش و انتقال دانش بستن بلوک‌های وزین سنگی، تکنیک جابجایی سنگ به کارشناسان مجموعه میراث جهانی پاسارگاد است.

این درحالی است که به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد، پس از اتمام پروژه، پاکسازی و تثبیت کتیبه اسلامی شروع و در پایان طراحی و اجرای سایه بان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از روند جا‌به‌جایی کتیبه مسجد اتابکی بارعام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.