سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست استان فارس خبر داد؛

مدیریت نشدن نيمی از زباله عادی فارس به شكل اصولی

نيمی از زباله عادی فارس به شكل اصولی مديريت نمی‌شود.

مدیریت نشدن نيمی از زباله عادی فارس به شكل اصولی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  نبی الله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه حدود نیمی از کل زباله عادی تولید شده در استان به روش‌های اصولی و بهداشتی مدیریت، دفن و دفع می‌شود، گفت: روزانه در استان فارس نزدیک به ۲ هزارو ۹۰۰ تن زباله عادی تولید می‌شود.

وی بیان کرد: حدود یک هزارو ۵۰۰ تن از کل زباله عادی تولید شده در شهر‌ها و روستا‌های استان فارس به شکل صحیح و اصولی مدیریت، دفن و دفع می‌شود.


مرادی با بیان اینکه ۹۴ شهر در استان فارس دارای سایت دفن زباله است، افزود: نحوه مدیریت پسماند در این سایت‌ها به شکل اصولی نیست و باید مدیریت دفن زباله به شکل اصولی در شهر‌ها با حساسیت بیشتری دنبال شود.


سرپرست حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه نظارت بر اجرای طرح‌های جامع مدیریت پسماند از فعالیت‌های مهم برنامه ششم دولت محسوب می‌شود، افزود: در بخش نهم از این برنامه با عنوان محیط زیست و منابع طبیعی، دولت موظف شده اقدامات خاصی برای حفاظت محیط زیست انجام دهد.


وی ادامه داد: این اقدامات شامل اجرای برنامه عمل حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور، نظارت بر اجرای طرح‌های جامع مدیریت پسماند، تهیه و اجرای طرح‌های جامع پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های تحت مدیریت سازمان است.
انتهای پیام/ت

دفع نشدن نیمی از زباله به شکل اصولی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار