150هکتار زمین برای ساخت شهرک لجستیک چابهار

150 هکتار زمین برای ساخت شهرک لجستیک چابهار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  معاون اقتصادی و سرمایه‌ گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 150 هکتار زمین برای ساخت شهرک لجستیک این منطقه در نزدیکی اسکله شهید کلانتری در نظر گرفته شده است تا هزینه های حمل و نقل کمتر و در امر تجارت تسهیل شود.


سعید عیسی ‌زاده افزود : در این شهرک انبارهای عمومی، انبارهای کانتینری، سردخانه، آزمایشگاههای مورد نیاز، انبارهای تخصصی نگهداری کالاها به طور مایع و فله، تاسیسات رفاهی و خدماتی برای استفاده کنندگان پیش بینی شده است.


وی بیان کرد: شهرک لجستیک به عنوان یک مرکز برای ارائه خدمات ورود کالا، انبار داری و ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای میانه در نظر گرفته شده است.


وی افزود: در این شهرک مواد اولیه وارد و پس از پردازش با انجام 10 درصد ارزش افزوده به افغانستان و دیگر کشورهای همسایه صادرات می شود.


وی گفت: سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار از معافیت های مالیاتی به مدت 20 سال و معافیت کامل در عوارض ورودی ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه برای صادرات مجدد برخوردار هستند.

 

عیسی زاده افزود: منطقه آزاد چابهار فرصت های مناسبی در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی، بازرگانی و ترانزیتی دارد و شهرک های خرما، خودروسازی، برنج، شیلاتی، تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری مستقیم داخلی و خارجی در این منطقه ایجاد خواهد شد.


وی تصریح کرد: منطقه آزد چابهار برای تسریع در سرمایه گذاری، مشارکت لازم با بخش خصوصی به روش واگذاری زمین بر اساس اجاره بلند مدت یا مشارکت در سرمایه گذاری را می کند که از جمله آنها می توان به واگذاری زمین و اخذ مجوزهای لازم به عنوان آورده این سازمان اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

زمین برای ساخت شهرک لجستیک چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار