قشقاوی در همایش روز جهانی صلح:

عربستان، دومین وارد کننده سلاح در جهان/ مدعیان حقوق بشر بیشترین سلاح را می‌فروشند

معاون کنسولی وزارت امورخارجه گفت:عربستان بیشترین سهم واردات سلاح در خاورمیانه و مقام دوم جهانی را دارد.

عربستان رتبه دوم واردات سلاح را دارد/مدعیان حقوق بشر بیشترین سلاح را می‌فروشندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش روز جهانی صلح با حضور داوود عامری رئیس بنیاد جهانی صلح اسلامی، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور نمایندگان مجلس و کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برگزار شد.

قشقاوی معاون کنسولی و امور نمایندگان مجلس در وزارت خارجه در این همایش با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و نقض حقوق بشر بیان داشت: بیشتر سلاح‌ها را ابر قدرت‌ها ارسال می‌کنند همچنین عربستان در این بین 86 درصد واردات تسلیحات را در سطح خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس آماری که مؤسسه صلح سیبری استکهلم ارائه داده بیشترین صادرات سلاح پس از جنگ سرد بین سال‌های 2012 تا 2016 بوده، آمریکا، انگلیس، روسیه و فرانسه جزو کشورهایی هستند که بیشترین صادرات سلاح را داشته‌اند افزون بر اینکه آمریکا و روسیه 56 درصد سلاح‌های جهان را در اختیار دارند.

قشقاوی افزود: از آمار فوق عربستان بیشترین واردات سلاح را داشته است به طوری که رتبه نخست منطقه و رتبه دوم جهان را دارد. 

معاون کنسولی و امور نمایندگان مجلس همچنین تصریح کرد: کشورهایی که بیشترین فعالیت را در حقوق بشر انجام می‌دهند به همان اندازه فروشنده سلاح در جهان هستند.

وی همچنین به جنایات میانمار اشاره کرد و گفت: زمانی که آنگ سان سوچی رهبر فعلی میانمار در زندان به سر می‌برد تبلیغات زیادی از سوی کشورهای قدرتمند می‌شد اما حال که این جنایات هولناک در میانمار رخ می‌دهد، گویی اتفاقی رخ نداده است.

 گفتنی است؛ قشقاوی به همراه کدخدایی و عامری از سند گزارش وضعیت صلح و عدالت و امنیت جهانی رونمایی کردند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار