سلیمی:

جهانیان به ۷ نیاز حیاتی مسلمانان آواره میانمار پاسخ دهند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اعضای تیم ارزیابی هلال احمر ایران که طی سفری به بنگلادش و محل آوارگان روهینگیایی اعزام شده بود، به هفت نیاز حیاتی مسلمانان آواره میانمار پرداخت.

جهانیان به ۷ نیاز حیاتی مسلمانان آواره میانمار پاسخ دهندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آوارگان مسلمانان روهینگیایی که توسط بودایی‌های تندرو و ارتش میانمار از سرزمین خود به کشور بنگلادش پناه آوردند و وضعیت اسفباری نیز دارند، به مهمترین نیازهای آنان گریزی زد و اظهار داشت: مهمترین نیازها برای مسلمانان آواره میانماری؛ اسکان اضطراری، خدمات درمانی، تغذیه و اقلام امدادی است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به نیاز مبرم نسبت به تهیه بسته‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: حمایت‌های روانی و اجتماعی از خانواده‌های مسلمان میانماری که هم اکنون خانه و زندگی و حتی برخی از آنان، عزیزان خود را از دست دادند، نیاز مبرم است.

لزوم تأمین بسته‌های بهداشتی برای آوارگان میانماری

سلیمی درباره حضور و یا عدم حضور یونیسف در محل آوارگان و همچنین حمایت از وضعیت کودکان آواره از نظر غذا و حتی پوشک نوزادان تصریح کرد: بسته‌های بهداشتی نیاز بسیار مهمی است که باید تامین شود، همچنین درمانگاه و بیمارستان صحرایی نیز از نیازهای اساسی و کنونی مسلمانان آواره روهینگیایی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.