تیلرسون: توافق ما با روسیه درباره حریم هوایی سوریه پابرجاست

وزیر خارجه آمریکا از بین رفتن توافق واشنگتن و مسکو در خصوص امنیت حریم هوایی سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از بین رفتن توافق کشورش با روسیه را در خصوص امنیت پرواز در حریم هوایی سوریه تکذیب و اعلام کرد این توافق همچنان پابرجاست.

تیلرسون پس از شرکت در نشست های مقدماتی هفتاد و دومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در خصوص اتهاماتی که پنتاگون به تازگی به نیروهای هوا-فضای روسیه وارد و آنها را به هدف قرار دادن پایگاه های «نیروهای سوریه دموکراتیک» در دیرالزور متهم کرده است، توضیحاتی ارائه داد.

وی در خصوص اینکه آیا تفاهم روسیه و آمریکا که به منظور جلوگیری از وقوع این چنین حوادث نامطلوبی حاصل شده بود، از میان رفته است، گفت: این مسأله صحیح نیست. توافق ما با روسیه در خصوص آسمان سوریه از بین نرفته است.

گفتنی است وزارت دفاع روسیه نیز اتهامات آمریکا علیه کشورش را تکذیب و اعلام کرده است تمامی حملات هوایی روسیه، پایگاه های داعش را هدف قرار می دهد و مسکو از کانال های متعدد از صحت این مسأله اطمینان پیدا می کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است به منظور جلوگیری از هرگونه تشدید تنش جدید، این وزارتخانه از طریق کانال های توافق شده با طرف آمریکایی تماس گرفته و مسئولیت طرف روس را در حملات به پایگاه داعش ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار