در سال گذشته؛

تعلق 20 درصد متوفیان جاده های خوزستان به موتوسواران

20 درصد متوفیان جاده های خوزستان را موتورسواران تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در سال گذشته از مجموع 646 فوتی تصادفات جاده های استان حدود 20 درصد موتورسیکلت سوارها بوده اند.

وی اظهار داشت: خوزستان به دلیل ویژگی های اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه در جامعه روستایی موتورسیکلت نقش مهمی در جابجایی افراد دارد که به همین دلیل در آمار تصادفات و حوادث منجر به فوت از سهم بالایی در کشور برخوردار است.

مصدقی تصریح کرد: در سال های اخیر نیز تلفات موتورسواران در حال افزایش است که به طور میانگین سالانه حدود 2 هزار و 300 نفر از موتورسواران کشور دچار تصادف منجر به فوت می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان داشت: از سال 91 تا پایان سال 95 تعداد 745 نفر موتور سوار در جاده های استان فوت شده اند که از این تعداد یکصد و 53 نفر یعنی حدود 20 درصد از متوفیان جاده های استان موتورسوار بوده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دستیابی به ایمنی عبور و مرور و کاهش صدمات و تلفات، اداره راهداری و حمل و نقل جادهای برنامه های ویژه ای تدارک دیده بیان داشت: اجرای «طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در راه ها» از آغاز تابستان سال جاری و قراردادن تجهیزات ایمنی به صورت رایگان تاثیر مثبتی در تردد راه های استان داشته است.

مسعود مصدقی افزود: این طرح در حوزه شهرستان های دزفول، شوشتر، بهبهان، رامهرمز، سوسنگرد، حمیدیه و ایذه در حال اجرا می باشد.

وی اظهار کرد: طبق آمار و ثبت تصادفات در سامانه هوشمند جاده ای خوزستان در تعداد تلفات موتورسوارن جزء 7 استان برتر کشور است.

مصدقی تعداد کل متوفیان برون شهری و روستایی کشور را در سال 95، 11هزار و 529 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و316 نفر موتور سوار هستند که یک سوم آن ها در راه های روستایی و فرعی و 50 % آن ها در راه های اصلی فوت کرده اند.

وی اذعان کرد: 46 درصد از تصادفات و تلفات موتورسواران هنگام شب اتفاق افتاده است که اکثرا به علت ضربه به سر منجر به فوت شده است.

انتهای پیام/گ

موتورسواران 20 درصد متوفیان جاده های استان را تشکیل می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار