مهاباد؛

هدیه یک میلیارد ریالی استاندار برای توسعه کتابخوانی در مناطق مرزی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی یک میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های مناطق مرزی استان اعطا کرد و گفت: مسئولان نهادهای مرتبط، زمینه این کار را در شهرستان های پیرانشهر، سردشت و اشنویه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، قربانعلی سعادت روز سه شنبه در مراسم گشایش نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که با حضور جمعی از مقامات و مسولین استانی برگزار شد، افزود: توسعه فرهنگ کتابخوانی از راه های توسعه فرهنگی در هر منطقه ای است که بر ما وظیفه است که در راستای ارتقای این فرهنگ متعالی گام برداریم.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های کتاب گامی بلند در توجه به نیازهای مردم در حوزه کتابخوانی است که در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این خصوص در استان انجام شده است.
سیدهادی حسینی معاون امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن اهدای 500 میلیون ریال برای خرید کتاب به مرزنشینان آذربایجان غربی اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاه هایی موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی می شود.
وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در آذربایجان غربی برای برگزاری مستمر نمایشگاه های کتاب افزود: در این نمایشگاه تازه های نشر و کتاب های مورد نیاز مردم در معرض دید عموم قرار می گیرد و بازاری بزرگ برای خرید کتاب مهیا می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: در این نمایشگاه 370 ناشر در قالب 170 غرفه حضور دارند.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی ادامه داد: همچنین 37 هزار عنوان کتاب با موضوعات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، ادبیات، هنر، کودکان، ادبیات ترکی، جبهه و جنگ و مذهبی با 30 درصد تخفیف در نمایشگاه عرضه می شود.
وی ادامه داد: افرادی که اقدام به خرید بن کتاب از بانک شهر کرده اند، در صورت پیدا نکردن کتاب مورد نیاز خود در نمایشگاه، پس از پایان نمایشگاه 20 روز فرصت دارند از 10 کتابفروشی ارومیه کتابهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
انتهای پیام/ع


برای توسعه کتابخانه‌های شهرهای مرزی آذربایجان غربی استاندار به میزان  یک میلیارد ریال کتاب  به کتابخانه ها اعطا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.