غنی، با ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کرد.

کشورش آماده هرنوع همکاری تخنیکی جهت احیای جنگلات افغانستان می باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور فنلند گفت، حکومت فنلند در پانزده سال گذشته با حکومت و مردم افغانستان در بخش‌های مختلف کمک داشته و از تداوم همکاری‌های کشورش به رئیس جمهور غنی اطمینان داد.

رئیس جمهور غنی از همکاری های فنلند طی سال های گذشته با افغانستان و نیز تداوم همکاری ها در آینده تشکر کرده اضافه نمود که فنلند در زمینه های مختلف به ویژه احیای جنگلات از تجارب کافی برخوردار می باشد.

اظرف غنی اظهار داشت که از اثر جنگ‌های چندین دهه، جنگلات افغانستان آسیب دیده است که با استفاده از تجارب فنلند این جنگلات احیای مجدد خواهد یافت.

رئیس جمهور فنلند گفت که کشورش آماده هرنوع همکاری تخنیکی جهت احیای جنگلات افغانستان می‌باشد و تیم‌های تخنیکی فنلند و افغانستان به گونۀ مشترک در زمینۀ احیای جنگلات برای همکاری های تخنیکی فنلند پلان را ترتیب نمایند.

هر دو طرف دراین دیدار درخصوص تقویت همکاری های اقتصادی، تأمین صلح، توسعه تجارت و ترانزیت بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهورغنی خاطرنشان کرد که افغانستان نظر به موقعیت استراتیژیک خود در حال مبدل شدن به چهارراه آسیا و منطقه است و از همین جهت فرصت های مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.