مبارزه بیولوژیک با آفات در اراضی جنوب کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با رها سازی عوامل بیولوژیک، آفات ساقه خوار ذرت در منطقه جنوب کرمان کنترل می شود.

مبارزه بیولوژیک با آفات در اراضی جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مجید فرخی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار خال دار ذرت از 15 شهریور آغاز و تا 20 مهرماه در منطقه جنوب کرمان ادامه دارد.


وی افزود: در این مبارزه بیولوژیکی چهار میلیون زنبور براکون در 4هزار هکتار از مزارع شهرستان های فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، قلعه گنج، کهنوج و عنبرآباد رها سازی شده است.


وی با بیان اینکه این آفت برای اولین بار سال گذشته در شهرستان فاریاب مشاهده و نابود شد ،هیچگونه خسارتی برجای نگذاشت گفت: اولین رهاسازی زنبور در منطقه جنوب کرمان از شهرستان فاریاب انجام شده است.


فرخی افزود: امسال با توجه به مشاهده دوباره آفت کرم ساقه خوار ذرت مبارزه بیولوژیکی در حال انجام است و امیدواریم با رها سازی عوامل بیولوژیک، آفات ساقه خوار ذرت در منطقه جنوب کرمان کنترل شود.


وی گفت: آفت کرم ساقه خوار ذرت در زمان چهار یا پنج برگی شدن ذرت مشخص می شود که در صورت مبارزه به موقع بیولوژیکی کنترل و از بین می رود.


انتهای پیام/س

 

رها سازی عوامل بیولوژیک، آفات ساقه خوار ذرت در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار