نخعی‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

وجود 70 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستانعلیرضا نخعی‌ مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد روند ساماندهی دانش‌آموزان در این استان، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌ها 70 هزار کودکان‌ بازمانده از تحصیل هستند که البته‌ این روند نسبت به چهار سال گذشته‌ که 190 هزار بازمانده داشتیم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از این تعداد 60 درصد را دختران و 40 درصد را پسران تشکیل می‌دهند؛ بیشترین‌ ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم‌ بوده است و حدوداً 70 تا 80 درصد آمار مربوط به این مقاطع است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم امسال 60 هزار نفر از بازماندگان‌ تحصیل کاهش یافته‌ و باید این روند را تداوم ببخشیم‌ تا آمار به صفر کاهش یابد‌ البته‌ این مسئله نیازمند‌ مشارکت‌ همه بخش‌ها است و تنها آموزش و پرورش در این زمینه دخیل نیست‌.

نخعی‌‌ با اشاره‌ به اینکه 68 هزار مدرسه در سطح استان وجود دارد‌، اظهار کرد: این تعداد بنا هزار و 800 فضا بیشتر از متوسط کشوری بوده البته این آمار به معنای وجود مدرسه در تمامی‌ روستاهای‌ استان نیست، چراکه‌ برخی از روستاها‌ جمعیتی‌ کمتر از 20 نفر دارند‌.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، افزود: 40 درصد‌ کلاس‌های استان چند پایه بوده‌ که نشان از پراکندگی‌ استان‌ دارد، همچنین حدود 35 درصد از مدارس کمتر از 60 دانش‌آموز دارد‌.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دلیل مسئله اشتغال یا تعصبات فرهنگی مانع از تحصیل دانش آموزان می‌شود، گفت: در مناطقی که امکانات آموزشی برای تحصیل مهیا می‌شود چنین تفکراتی قابل قبول نبوده که البته صرفا آموزش و پرورش در این مسئله دخیل نیست بلکه سایر ارگان‌ها و نهادهای جامعه نیز در این موضوع تاثیر گذار هستند.

استفاده از روش خانه به خانه برای دعوت به تحصیل کودکان

نخعی بیان کرد: آموزش و پرورش برای کاهش بازماندگان از تحصیل حتی از روش خانه به خانه برای دعوت به تحصیل استفاده کرده و طی 2 تا سه سال اخیر اقدامات قابل قبولی داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امسال با همکاری خیران 150 هزار کودک از نوشت افزار جدید بهره گرفتن و همچنین توزیع کتاب‌های درسی به طور رایگان برای دانش آموزان استان ارائه می‌شود تا روند بازماندگان از تحصیل به دلیل مسائل مالی را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 640 دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده‌اند، گفت: پیش بینی می‌کنیم این رقم به 700 هزار نفر افزایش یابد؛ چرا که در زمان شروع سال تحصیلی ثبت نام ادامه خواهد داشت.

وی به مساله پوشش تحصیلی نو آموزان پیش دبستانی اشاره و بیان  کرد: 75 درصد افراد در سن پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند و بر اساس هدف گذاری‌ها 80 درصد پوشش تحصیلی در نظر گرفته‌ایم، چرا که جذب در این دوره به پوشش تحصیلی دوره‌های بعدی کمک بسزایی می‌کند و امسال 81 هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۱:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
شروع سال تحصیلی راتسلیت عرض می کنم
آخرین اخبار