حمایت ضمنی اقلیم کردستان از به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق

یک نماینده عراقی از موافقت ضمنی اقلیم کردستان برای به تعویق افتادن همه‌پرسی جدایی این منطقه از عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک نماینده از «ائتلاف ملی کردستان» امروز، چهارشنبه در سخنانی از موافقت ضمنی اقلیم کردستان عراق برای جایگزین کردن همه پرسی با پیشنهادی که از سوی قدرت های جهانی مطرح شده است، خبر داد.

عبدالقادر محمد، در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اقلیم کردستان عراق به شکل رسمی موافقت خود را با پیشنهاد قدرت های جهانی مطرح نکرده است؛ اما بطور ضمنی موافقتی در این خصوص وجود دارد و من این سخن را طبق برداشتی که از سخنان مسئولان دو طرف داشته ام، می گویم.

عبدالقادر محمد، نماینده ائتلاف ملی کردستان در ادامه اعلام کرد هیئتی از اقلیم کردستان قرار است امروز به بغداد، پایتخت عراق برود؛ اما اکنون به آنجا نرسیده و به نظر نمی رسد تغییری در زمان این دیدار وجود داشته باشد.

گفتنی است مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق روز گذشته اعلام کرده بود اقلیم کردستان پیشنهادهای جدیدی به منظور جایگزینی با همه پرسی دریافت کرده که با پیشنهادهای سابق تفاوت دارد.

بارزانی در سخنان خود در نشستی در شهر سوران در استان اربیل اقلیم کردستان عراق که شبکه «ان آر تی» آن را پخش کرد، گفت: اگر جایگزین واقعی وجود نداشته باشد، محال است همه پرسی را به تعویق بیاندازیم.

وی همچنین گفته بود: برگزاری همه پرسی حق ما طبق قانون اساسی است.

همچنین شایان ذکر است دادگا فدرال عراق روز دوشنبه خواهان توقف برگزاری همه پرسی تا زمان روشن شدن مسأله شکایت های انجام شده در خصوص غیرقانونی بودن این اقدام شد. مجلس نمایندگان عراق نیز سه شنبه هفته گذشته با برگزاری همه پرسی مخالفت کرد و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق را ملزم به اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای حفظ وحدت عراق کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار