رئیس سازمان صنعت و معدن استان اردبیل:

واحد‌های صادراتی اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی جمهوری آذربایجان حضور می‌یابند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحد‌های صادراتی استان اردبیل در فرآیندی در نمایشگاه‌های بین‌المللی ترکیه و جمهوری آذربایجان حضور می‌یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سیدحامد عاملی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و صادراتی در اردبیل اظهار داشت: باتوجه به پتانسیل بالای واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل انتظار می‌رود تا به منظور ارتقای محصولات صادراتی از این واحد‌ها شاهد حضور واحد‌های فعال حوزه صنعت و صادرات در نمایشگاه‌های دوره‌ای بین‌المللی باشیم که در همین راستا از واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال در عرصه صادرات دعوت می‌شود تا در نمایشگاه بین‌المللی که در ترکیه و جمعوری آذربایجان برگزار خواهد شد شرکت کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور فعال واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های خارجی، افزود: برای ایجاد ارتباط با بازار‌های روز دنیا و بازار‌هایی که در سطح توسعه حرف اول را می‌زنند نیاز است تا علاوه بر تلاش برای ارتقای توانمندی و کیفیت محصولات تولید و ارائه شده از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در بحث صادرات نیز مستقیما ورود داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: اهمیت نمایشگاه‌های دوره‌ای خارجی و گا‌ها بین‌المللی در راستای معرفی واحد‌های تولیدی نمونه بسیار خطیر است که در این زمینه ما از واحد‌های تولیدی و صادراتی استان که ظرفیت شرکت در این نمایشگاه‌ها را دارند دعوت می‌کنیم تا با حضور فعال خود در این عرصه‌ها علاوه بر افزایش صادرات محصولات تولیدی استان در سودآوری به داخل نیز کمک‌حال فعالان عرصه صنعت و تجارت باشند.

عاملی تعامل و روابط تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اخیرا با سفر هیئت تجاری جمهوری آذربایجان به اردبیل و همچنین سفر هیئت ما به آن کشور تفاهم‌نامه‌هایی مطرح شد تا طبق آن تفاهم‌نامه‌ها روابط تجاری بین این استان و جمهوری آذربایجان به دلیل مجاورت جغرافیایی و مرز مشترک بیش از پیش باشد.

وی بیان کرد: حضور در بازار‌های خارجی و لزوم هدایت واحد‌های تولیدی به سمت تولید محصولات صادرات محور از جمله اهداف سازمان صنعت و معدن است که انتظار داریم تا در این سمت و سو واحد‌های تولیدی یاری‌گران اصلی باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص فراخوان عمومی انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی نیز ضمن دعوت از واحد‌های صادراتی جهت ثبت‌نام در انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی جزئیات فرایند مربوط به ثبت نام در سامانه را نیز تشریح کرد.

انتهای پیام/پ

هدایت واحد‌های تولیدی به سمت تولید محصولات صادرات محور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.