گزارش نیویورک تایمز حاکی از آن است که آمار ورود گردشگران بین‌المللی به آمریکا در ماه‌های نخست سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر آمار ورود گردشگران به آمریکا در سال 2017به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز حاکی از آن است که آمار ورود گردشگران بین‌المللی به آمریکا در ماه‌های نخست سال جاری میلادی (2017) به شدت کاهش یافته است. براساس اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا، در سه ماهه نخست سال 2017، آمار گردشگران ورودی به این کشور، 697 هزار و 791 نفر کاهش داشته است.

نشریه آمریکایی هیل در مطلبی نوشت اطلاعات جدید وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از کاهش 4.2 درصدی آمار گردشگران ورودی به آمریکا در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی نسبت به مدت مشابه سال پیش است. همچنین براساس گزارش تایمز، کاهش نرخ گردشگری در آمریکا موجب ضرر مالی 2.7 میلیارد دلاری در این صنعت شده است.

این در حالی است که نرخ گردشگری در آمریکا در سال 2013 میلادی -یک سال پس از پیروزی مجدد باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور- رشد 6.4 درصدی داشت. گزارش تایمز می‌افزاید پیش از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی، صنعت گردشگری آمریکا تحت تأثیر رکود جهانی روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد.

از سوی دیگر به نقل از نشریه هیل، تنها 49 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقاتی «پیو» که از 37 کشور مختلف جهان بودند، نسبت به آمریکا دیدگاه مثبتی داشتند. این میزان هنگامی که اوباما کاخ سفید را ترک می‌کرد، 64 درصد بود.

نتایج این نظرسنجی و همچنین گزارش‌ها درباره کاهش نرخ ورود گردشگران به آمریکا در بحبوحه انتقادها از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، منتشر می‌شود. ترامپ به طور موقت ورود گردشگران را از 6 کشور با جمعیت عمدتاً مسلمان -از جمله ایران- ممنوع کرده است. او همچنین بارها از لزوم ساخت دیوار در مرز با مکزیک سخن گفته است.

 

انتهای پیام/

کاهش نرخ گردشگری در آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار