مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : محرم بهترین فرصت برای ترویج سبک و سیره اهل بیت(ع) و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دیدار با علما و روحانیان دامغان به مناسبت آغاز ماه محرم با تاکید بر اینکه جامعه از روحانیت توقع دارند تا آنان را به سمت و سوی تعالی و ترقی هدایت و رهنمون کنند گفت : محرم بهترین فرصت برای ترویج سبک و سیره اهل بیت(ع) و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان موضوعات در منابر و خطابه ها است تا بتوانیم گرد یاس و ناامیدی را بر چهره بدخواهان نظام اسلامی بپاشیم که این مهم رسالت روحانیان است.

 

وی در ادامه به نقش روحانیان در ایام ماه محرم اشاره داشت و افزود: روحانیان نباید نسبت به مسائل اجتماعی در جامعه بی تفاوت باشند و به سادگی از کنار آن بگذرند، چرا که این بی تفاوتی خواسته های دشمنان را تامین می کند و برعکس، احساس مسئولیت درست به مثابه مشتی بر دهان این بدخواهان عمل خواهد کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دشمنان در صدد ایجاد شکاف در بین مردم با روحانیت هستند که باید با این توطئه و ترفند دشمنان در راس آن استکبار جهانی مقابله و مبارزه کرد، ابراز داشت: نقش روحانیان در جامعه مشخص است، امروز هیچ قدرتی نمی تواند تاثیرگذاری این قشر بر جامعه دینی را منکر شود لیکن باید با تلاش بیشتر به این رابطه معنوی و تاریخی استحکام بخشید که ایام محرم فرصتی طلایی برای این منظور است.

 

شکری به نقش روحانیان در کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: اصل پیشگیری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و انجام این کار باید از مساجد و تکایا شروع شود تا بتوانیم شاهد گسترش آن باشیم لذا معتقد هستیم یک روحانی و مبلغ نباید در امر هدایتگری و تبلیغ دین در جامعه سرخورده و ناامید شود چرا که مردم از این قشر به عنوان امینان جامعه توقع دارند.


روحانیان از ایام محرم برای امر تبلیغ دین به خوبی استفاده کنند


وی با تاکید بر اینکه روحانیان می بایست از ایام محرم برای امر تبلیغ دین به خوبی استفاده کنند، تاکید کرد: نباید تنها به منابر اتکا کرد لذا باید از روش های دیگر تبلیغ به خصوص امکانات و تکنولوژی های جدید نیز به نحو احسن در رساندن پیام کربلا بهره جست که لازمه این امر به روز شدن اطلاعات روحانیان و مبلغان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: منبر، تابلو و پیشانی تبلیغ است اما یک روحانی نباید تمام رسالت خود را به منبر رفتن و قرائت نماز بداند، امروز اگر میخواهیم در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان موفق عمل کنیم باید همه جنبه ها را در نظر بگیریم.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار