موگرینی: تمامی طرف‌ها به تعهداتشان در برجام پایبند بوده‌اند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پایبندی تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای به تعهداتشان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، فدریکا موگرینی – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- پس از نشست کمیسیون برجام گفت تمامی طرف‌ها توافق داشتند که تمامی اعضا همانطور که آژانس تایید کرده است، به تعهدات خود در برجام پایبند بوده اند. امریکا هم پایبندی ایران را پذیرفته است و نیازی به مذاکره مجدد نیست.

وی افزود: احساس کلی در نشست این بود که در این برهه زمانی که بحران‌های زیادی وجود دارد، جامعه بین‌المللی نمی‌تواند توافقی را که موفق بوده، از بین ببرد. این توافقی دو جانبه یا ۶، ۷ جانبه نیست. این قطعنامه شورای امنیت است و همه اعضای جامعه بین‌الملل باید به آن پایبند باشند.

موگرینی تاکید کرد: این توافق صرفاً هسته‌ای بود و در این زمینه موفق عمل کرد. هیچ نقضی در این رابطه رخ نداده است. ایالات متحده هم موافق است که ایران به تعهدات پایبند بوده است. مسائلی خارج از حوزه این توافق وجود دارد، که ارتباطی به توافق ندارد و خارج از آن باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در حال بررسی سیاست خود در قبال ایران است. با این وجود، در این نشست هیچ بحثی در مورد بازنگری یا اعمال تغییرات در برجام صورت نگرفت. همین حالا هم [از سوی کره شمالی] یک بحران اتمی داریم و نیازی به آغاز یک بحران دیگر وجود ندارد.

وی در پایان افزود: ما اروپایی‌ها اطمینان حاصل خواهیم کرد که برجام پابرجا می‌ماند. برخی مفاد برجام موقت هستند و برخی مفاد نظارتی دائمی. علاوه بر این، ایران به عنوان عضو معاهده منع گسترش، متعهد شده است که هرگز به دنبال ساخت تسلیحات اتمی نرود.

انتهای پیام/

تاکید موگرینی بر پایبندی همه طرف ها به برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار