مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: ۲۰۰ پرونده مرتبط با موضوع خودکشی در بهزیستی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   جلیل عفتی، مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه بیکاری، اعتیاد، فقر و سایر بزه های به انحای گوناگون سلامت اجتماعی را تهدید می کند، گفت: بدون توجه به این موضوعات و بستری که اختلالات و اشاعه آن، اجرای هرگونه برنامه ای کاری عبث و بیهوده است.

عفتیدر همایش پیشگیری از خودکشی با اشاره به اینکه ۲۰۰ پرونده مرتبط با موضوع خودکشی در بهزیستی تشکیل شده است گفت: بررسی انجام شده بر روی این پرونده ها نشان می دهد گروه سنی ۱۵ تا ۳۹ سال بیشترین تعداد پرونده های مرتبط با خودکشی را به خود اختصاص داده اند.

وی سطح تحصیلات افراد را زیر دیپلم و عمدتا راهنمایی دانست و گفت: افراد با خوردن قرص و رگ زنی اقدام به خودکشی نموده اند و اکثر آنها سابقه اختلالات روحی و روانی داشته اند.

وی با بیان اینکه پیشگیری در اولویتهای بهزیستی است گفت: سند پیشگیری از آسیب های استان به زودی در استان رونمایی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد راه اندازی و گسترش مراکز مشاوره در سطح استان را در این راستا دانست و گفت: امروز ۱۰۰ مرکز مشاوره در حوزه های مختلف به مردم خدمت می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی در سطح جامعه گفت: اگر ما نسل خودمان را برای زندگی فردا آماده نکنیم نمی توانیم آینده را حفظ کنیم.

عفتی توجه به بسترهای آسیب زا و علل بروز و اشاعه آن را حائز اهمیت دانست و گفت: بهزیستی سال ۷۶ یعنی ۲۰ سال پیش برنامه جامعه پیشگیری از اعتیاد استان را تدوین نمود اما این باور هنوز در ذهن برنامه ریزان ما جانیفتاده است که آسیب اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد.

وی افزود: پیشگیری از آسیب ها را باید از دوران کودکی و در مهدهای کودک آغاز کنیم تا سالیان بعد آسیب اتفاق نیفتد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به تغییرات گسترده در سطح دنیا گفت: کشور ما نیز در معرض این تغییرات است و برای اینکه شاکله سلامت جامعه را حفظ کنیم باید جامعه را بشناسیم و متناسب با تغییرات جلو رویم.

عفتی با بیان رویکرد کلان کشور به سلامت منعطف به درمان است گفت: کمترین نگاه در حوزه سلامت به بخش پیشگیری است.

وی افزود: بهزیستی دستگاهی است که در قانون ششم توسعه محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است و با همین نگاه سالیان سال به مباحث سلامت اجتماعی جامعه ورود کرده است.

انتهای پیام/ ی

پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دوران کودکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.