همزمان با هفته دفاع مقدس؛

رزمایش بزرگ امنیتی محرم در شمال غرب کشور برگزار می شود.

همزمان با هفته دفاع مقدس قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) رزمایش بزرگ امنیتی محرم را در استان های آذربایجان غربی و کردستان برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سید الشهدا  (ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر و با اشاره به این که رزمایش امنیتی محرم به علت تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس در این هفته برگزار می شود گفت: رزمایش بزرگ   امنیتی محرم از روز شنبه اول مهر ماه در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی و مریوان کردستان برگزار می شود.

سخنگوی رزمایش بزرگ امنیتی محرم با بیان این که امروز مرزهای جمهوری اسلامی در منطقه شمال غرب یکی از امن ترین ،باصلابت ترین و مقتدرترین مرزها در کشور محسوب می شود ادامه داد: این رزمایش در راستای تمرین و ممارست با همکاری قرارگاه شهید بروجردی و سپاه شهرستان های اشنویه، خوی، سلماس و یگان های پشتیبانی کننده آن در آذربایجان غربی و قرارگاه شهید شهرام فر در استان کردستان با در اختیار گرفتن  یگان های تحت امر وپشتیبانی کننده برگزار می شود.

سردار شهسوار اهداف رزمایش امنیتی محرم را ارتقا آمادگی های رزمی، توسعه روش ها و شیوه های نوین جنگی، بالا بردن توانمندی های طرح ریزی و هدایت در سطوح مختلف، ارتقا آمادگی های اطلاعاتی و عملیاتی به منظور برقراری امنیت در شرایط مختلف، ارتقا سطح آموزش منابع انسانی و تطبیق آن با نبرد واقعی، شناخت نقاط قوت و ضعف یگان ها، به کارگیری فن آوری ها و تجهیزات جدید و ارزیابی میزان اثر بخشی آن ها، نمایش قدرت نظامی با هدف بازدارندگی، انتقال تجربیات به نیروهای جدید، ارزیابی توان رزمی یگانهای عمل کننده،نمایش اقتدار نیروهای مسلح و نیروهای بومی و مردمی به جهان و رساندن پیام آمادگی نیروهای مسلح به ابرقدرت های جهان اعلام کرد.

وی گفت: تمرین عملیات تک هماهنگ شده به آتش های سنگین توپ خانه ای و زرهی، عملیات های هوانیروز، تمرین عملیات هلی برن، کمین و ضد کمین، تاخت شبانه، دفاع از مقر،گشت جوله و ایست بازرسی از جمله وظایف ابلاغی این رزمایش است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه افزود:  احداث دو بیمارستان صحرایی در دو منطقه قطور خوی و روستای شیخان اشنویه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم آسیب پذیر و کم برخوردار مردم نوار مرزی به مدت یک هفته  ازدیگر برنامه های رزمایش امنیتی محرم است که در کنار آن آمادگی پزشکان  قرارگاه در شرایط سخت و بحرانی  تمرین وسنجش  خواهد شد.

سخنگوی رزمایش امنیتی محرم افزود: با مشارکت بیش از شصت نیروی متخصص در این دو بیمارستان اقدامات بهداشتی و درمانی در ۸ درمانگاه عمومی ودرمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۵ هزار و۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه حمزه سید الشهدا در مناطق محروم آذربایجان غربی اجرا شده است گفت: دراین مدت پروژه های محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع)  در شاکله های مختلف  از جمله احداث جاده ، آسفالت، احداث خانه بهداشت و مسکن محرومان، آبرسانی و آسفالت انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا  تاکید کرد: ما ناامنی را در مرزهایمان بر نمی تابیم و اگر کسی دنبال ناامنی  باشد به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

روزهای اول ودوم مهرماه رزمایش بزرگ امنیتی محرم در شمال غرب کشور برگزار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.