شناسایی مقبره‌ای ناشناخته و مرموز از تمدن باستانی مایا+ تصاویر

اینکا، آزتک و مایا از تمدن‌های باستانی در آمریکای مرکزی و جنوبی هستند که با وجود کشف آثار فراوان، هنوز اسرار بسیاری از آنها نامکشوف مانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به تازگی موفق به کشف یک مقبره متعلق به قرن چهارم در منطقه گواتمالا شده اند که حاوی وسایلی ارزشمند به جای مانده از تمدن باستانی قوم مایا است.

یکی از ارزشمندترین وسایل به دست آمده ماسک چهره از یک فرد قدرتمند است، براساس پژوهش‌ها در این سایت حفاری 6مقبره باستانی متعلق به افراد قدرتمند و جسد عده‌ای از قربانیان وجود دارد.

درکشفی جدید؛ مقبره‌ای ناشناخته از تمدن باستانی مایا شناسایی شد+ تصاویر
بررسی وسایل به دست آمده و نوع معماری بنا نشان می‌دهد تاریخ ساخت آن متعلق به ۳۰۰ الی ۳۵۰ سال پس از میلاد است.

درکشفی جدید؛ مقبره‌ای ناشناخته از تمدن باستانی مایا شناسایی شد+ تصاویر
براساس پژوهش‌های باستان شناسی، تمدن قدرتمند مایا حدود سه هزار سال پیش در آمریکای مرکزی ایجاد شده و دربازه زمانی ۲۵۰ الی ۹۰۰ میلادی به اوج رسیده است؛ اقوام مایا در هنر و معماری، علم ریاضی و هندسه توانمند بوده و سازه‌های بسیار زیبایی طراحی کرده اند.

بسیاری از اهالی کنونی مکزیک و سایر کشور‌های آمریکای مرکزی از نوادگان قوم مایا هستند و همچنان آداب و رسوم، نوع پوشش و خوراک اجداد باستانی خود را در زندگی امروزی مورد استفاده قرار می‌دهند.

این مقبره زیبا و منحصربه فرد توسط باستان شناسان دانشگاه واشنگتن در جریان حفاری کشف شده است.

وجود وسایل قیمتی در این مقبره نشان می‌دهد که متعلق به یک حاکم باستانی بوده و ماسک مرگی زیبا نیز برروی صورت او قرار داده شده است.

درکشفی جدید؛ مقبره‌ای ناشناخته از تمدن باستانی مایا شناسایی شد+ تصاویر
افزون بر تیم دانشگاه واشنگتن، گروه‌هایی از دانشگاه‌های سن کارلوس و بلومزبرگ نیز در این حفاری حضور داشته اند.

این دومین ماسک مرگ به دست آمده از جنس سنگ از تمدن مایاست، نخستین ماسک مرگ درسال ۱۹۶۰ میلادی دریک مقبره باستانی دیگر در همین منطقه بدست آمده است.

در این مقبره همچنین نشانه‌هایی از تمدن یونان باستان مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد یونانیان در آن زمان به این منطقه از آمریکا مهاجرت کرده اند.

دانشمندان امیدوار هستند با ادامه حفاری به یافته‌های بیشتری در خصوص این تمدن باستانی دست یابند.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به نقش‌های اسرار آمیز برنقش برجسته برجای مانده از این تمدن امکان وجود ارتباط مایا‌ها با تمدن‌های فرازمینی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار