وزرای خارجه ایتالیا و قزاقستان برجام را دستاوردی برای امنیت جهانی دانستند

وزرای خارجه ایتالیا و قزاقستان در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تأکید کردند برجام دستاوردی مهم برای امنیت جهانی بوده است.

وزرای خارجه ایتالیا و قزاقستان برجام را دستاوردی برای امنیت جهانی دانستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع تلاش برای منع سلاح های کشتار جمعی تشکیل جلسه داد. در این جلسه ایزومی ناکامیتسو، نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح، گفت: تدابیر خلع سلاح و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای دو روی یک سکه هستند. او افزود: باید هر کسی که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است مورد بازخواست قرار گیرد.

غیرت عبدالرحمانف، وزیر خارجه قزاقستان، در این نشست تاکید کرد: معتقدم طرح های کاری مشترکی که در مورد پرونده هسته‌ای ایران اجرا شد نتایج مهمی را محقق کرده است. توافق هسته ای باعث شد ایران در مسیر عدم دستیابی به سلاح هسته ای قرار گیرد.

آنجلینو آلفانو، وزیر خارجه ایتالیا، نیز گفت: توافق هسته ای ایران دستاوردهایی برای امنیت جهانی داشته است.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر، در نشست شورای امنیت اظهار کرد: شیوه های شورای امنیت در زمینه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیازمند اصلاحات بسیاری است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، نیز گفت: کشورهای متعددی به صورت داوطلبانه از تسلیحات هسته ای که در اختیار داشته اند دست کشیده اند. وی ادامه داد: تسلیحات هسته ای نوعی پیچیدگی در روابط میان کشورهای ایجاد می کند. وزیر خارجه آمریکا گفت: قزاقستان از تصمیمی که برای دست کشیدن از سلاح هسته ای خود گرفت استفاده بسیاری برد.

تیلرسون با وجود این، مدعی شد: آمریکا برای تامین امنیت خود و همپیمانانش از سلاح هسته ای برخوردار است. وی ادامه داد: درست است که برخی از نظام های سرکش خود را قانع کرده باشند که دستیابی به سلاح هسته ای امنیت و ابهت آنها را حفظ می کند اما اینگونه نیست. وی افزود: سلاح هسته ای نه تنها امنیت این کشور را تامین نمی کند بلکه بر عزم و اراده مشترک ما برای برخورد با رژیم کره شمالی می افزاید.


وزیر خارجه آمریکا همچنین، ایران را متهم به حمایت از گروه های تروریستی کرد و مدعی شد: تهران به دنبال برهم زدن ثبات و امنیت همسایگانش است.

 

انتهای پیام/

حمایت وزرای خارجه ایتالیا و قزاقستان از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار