نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه؛

نام کربلا بود که عزیزان ما را به جبهه‌ها می‌کشاند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه نام کربلا و سیدالشهدا رزمندگان را به جبهه‌ها می‌کشاند، گفت: ما هرچه داریم به برکت نام امام حسین (ع) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: امروز در تاریخ گذشته ما توام با خاطرات فراوانی است که این خاطرات تلخ و شیرین 8 سال به طول انجامید و با فرماندهی امام (ره) پایان امر آن چنان بود که نه یک امتیاز سیاسی دادیم و نه یک وجب خاک ما در اختیار دشمن قرار گرفت.

امام جمعه شیراز افزود: سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، عشایر و همه و همه دست در دست هم دادند و از کشور دفاعی جانانه کردند که در این راه نقش شهدا، ایثارگران و آزادگان هرگز فراموش نخواهد شد.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه فرماندهی جنگ را امام بر عهده داشت، اما پشت این فرماندهی حسین بن علی (ع) بود، ادامه داد: نام کربلا بود که عزیزان ما را به جبهه‌ها می‌کشاند و عشق به شهادت بود که فرزندان این شهر و دیار و این کشور را در مرز‌ها درگیر دشمنان کرد به گونه‌ای که هیچ سختی بر آنان اثر نداشت.

وی با بیان اینکه نه تنها در جنگ تحمیلی بلکه در هر مقاومتی نام و قیام حسین‌بن‌علی(ع) تاثیرگذار است، بیان کرد: گرمی جبهه‌های دفاع مقدس به نام کربلا و عاشورا بود حتی گاندی نیز که هیچ مکتب الهی و معنوی و وحیانی را قبول نداشته می‌گوید به برکت نام حسین و قیام حسین ملت هند پیروز شدند.

آیت الله ایمانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند و مطالبی را بیاموزند نه بالاتر از آن است، آموزش و پرورش ما باید این‌ها را برای زندگی آماده کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اندیشه دانش‌آموزان را بارور کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید افکار این‌ها را به قدرت برساند، بتوانند از اتکای به دیگران دست بردارند و انسان‌هایی مستقل و غیر متکی به دیگران باشند تا فردا وقتی به جامعه وارد شدند دنبال اینکه از امکانات دولتی استفاده کنند نباشند بلکه خودشان ایجاد امکانات کنند.

وی افزود: برخی مواقع دیده می‌شود که با جوانان از استقلال فکری و غنای اندیشه کمتر سخن گفته می‌شود، کتابی داده شده آن کتاب را خواندند و حفظ کردند و نمره آوردند، اینکه راه نیست این آموزش ممکن است باشد اما پرورش نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مسئولیت آموزش و پرورش فوق‌العاده سنگین است، بیان کرد: سند تحول آموزش و پرورش برای تربیت فرزندان برای اجتماعی بهتر و بالاتر و برتر در آینده است و مسئولان باید این سند تحول را مدنظر قرار بدهند.

آیت الله ایمانی به همدستی آمریکا و عربستان در انفجار برج‌های دوقلو اشاره کرد و گفت: آمریکا با عربستان برج‌های دوقلو را منفجر کردند و پس‌ازآن آمریکا به همین بهانه به افغانستان حمله کرد! که این مصداق کامل این بیت است که می‌گوید: گنه کرد در بلخ آهنگری/به ششتر زدند گردن مسگری؛ که این رفتارهای ددمنشانه و بی‌منطق همیشه از آمریکای جنایتکار دیده شده است.

وی افزود: واقعا به حال دنیا باید تأسف خورد که کسانی بر آمریکا حکومت می‌کنند که کم‌ترین عرفیات جامعه انسانی را نیز رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امروز اقتدار نظام اسلامی به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا موجب عصبانیت نظام سلطه شده است و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید از این غصه بمیرد و نابود شود.
انتهای پیام/ر

در هر مقاومتی نام و قیام حسین‌بن‌علی(ع) تاثیرگذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار