تشریح آخرین وضعیت از پرونده کلاهبرداری میلیاردی فروش خودرو

به منظور تسریع در احقاق حقوق شاکیان پرونده کلاهبرداری،دادستانی کل کشور تقاضای احاله پرونده به دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان را صادر کرد که هنوز پاسخ آن واصل نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی فروش خودرو اظهار کرد: این پرونده 3 هزار شاکی در استان گلستان و 500 شاکی در استان سیستان و بلوچستان دارد که با توجه به حجم زیاد شکات گلستان و به منظور احقاق حقوق افراد پیشنهاد احاله پرونده به دادسرای مرکز استان سیستان و بلوچستان داده شده است.

دادستان زاهدان خاطرنشان کرد: شهرستان سرباز از لحاظ کادر انتظامی و کادر قضایی ظرفیت کافی برای رسیدگی به پرونده را ندارد بنابراین طی نامه‎ای به دادستان کل کشور تقاضای احاله پرونده را کردیم که از طریق دیوان عالی کل کشور در این رابطه تصمیم‌گیری شود، ان‎شالله با احاله پرونده نظارت دقیق‌تر در رابطه با وضعیت شکات تعیین تکلیف خواهد شد.

گفتنی است؛ متهم تحت عنوان شرکت ثبت نام و فروش خودرو در برخی استان‎ها از جمله سیستان و بلوچستان، گلستان و تهران به کلاهبرداری اقدام کرده بود که در حوزه سیستان و بلوچستان 500شاکی و در استان گلستان بیش از ۳ هزار شاکی دارد.

شایان ذکر است؛ در امور کیفری، احاله پرونده از حوزه‌ای به حوزه دیگر یک استان به درخواست رئیس حوزه مبداء و موافقت شعبه اول دادگاه تجدیدنظر همان استان و از حوزه یک استان به استان دیگر به درخواست رئیس حوزه قضایی و موافقت دیوان عالی کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/پ

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.