جاده چوار - ایوان چهار بانده می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی طرح چهار بانده شدن جاده چوار، حد فاصل مسیر پلیس راه تا تونل پیامبر اعظم (ص) ایوان خبر داد.

جاده چوار - ایوان چهار بانده می شود

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سید کمال الدین میرجعفریان گفت: مزایده برای انتخاب پیمانکار پروژه چهار بانده کردن چوار- ایوان به طول چهار کیلومتر برگزار و پیمانکار آن نیز شرکت خرداد راه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با حضور استاندار ایلام کلنگ زنی شد و اعتباری معادل 39 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اظهارکرد: مدت قرارداد این پروژه با پیمانکار مربوطه 9 ماه است که عملیات اجرایی آن از اول مهرماه شروع و تا پایان خردادماه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

میرجعفریان با اشاره به اهمیت چهاربانده شدن این مسیر در کاهش تصادفات جاده ای ادامه داد: با تکمیل احداث این جاده تحولی چشمگیر در تسهیل تردد در این جاده شریانی و کاهش تصادفات ایجاد خواهد شد.

مسیر ایوان - چوار ( کله جار) یکی از محورهای ارتباطی به شهرستان ایلام مرکز استان است که با داشتن تردد بسیار، همواره تصادفات مرگباری در این محور رخ می دهد که یکی از عوامل این تصادفات، عرض کم جاده است که با تعریض این نقطه می توان امیدوار به کاهش حوادث رانندگی در این مسیر بود.

هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان زیر بار ترافیک قرار دارد.

تا پیش از دولت یازدهم تنها 20 کیلومتر از راه های استان بزرگراه بود که این میزان هم اکنون به 120 کیلومتر افزایش یافته که نشان از توجه دولت به بخش زیرساخت های ارتباطی استان است.

انتهای پیام/ د

چهاربانده شدن جاده چوار _ ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.