کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان:

افزایش شدت وزش باد در منطقه سیستان

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه سیستان به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

افزایش شدت وزش باد در منطقه سیستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از فردا تا روز چهارشنبه بر شدت وزش باد در شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان افزوده می شود به طوری که هر روز تا اواسط وقت این باد همراه با گرد و خاک موجب کاهش دید به ویژه در شهرهای زهک و هیرمند می شود.

ملاشاهی  با اشاره به اینکه در نقاط مستعد گردوخاک سبب کاهش دید وکاهش کیفیت هوا می شود، افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه سرعت لحظه ای باد به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان در بعد از ظهرها انتظار وزش باد متوسط خواهیم داشت، ادامه داد: مهمترین پدیده در این مناطق تداوم هوای خنک در طول شب است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در نیمه جنوبی استان و سواحل مکران غبار محلی و در برخی نقاط وزش باد انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام پیش بینی می شود، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۰ و زرآبادبا حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

انتهای پیام/ع

طوفان شن در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار