وجود 45هزار نیروی فرهنگی در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود 45 هزار نفر نیروی فرهنگی در استان کرمان، گفت: با توجه به پراکندگی استان، بحث تامین نیرو در تمام مناطق یکی از مشکلات ما در همه دوره ها بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته 243 مدرسه زیر پنج نفر در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: نرخ بیسوادی در استان یکی از مسائلی بوده که همواره مسئولان استان را رنج داده و این مدارس کم جمعیت برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان فعال بوده اند.
وی یکی از اولویت های اول آموزش و پرورش را نقل و انتقالات، کلاس و دانش آموز دانست و گفت: حدود یک هزار و 800 نفر از همکاران برای سال تحصیلی جدید منتقل شده و دیگر همکاران انتقال آنها میسر نشده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حدود 800 مدرسه دولتی استان غیرمقاوم هستند که به شدت در نگهداری دانش آموزان در این مدارس دغدغه وجود دارد و توانستیم حدود 50 پروژه را با ظرفیت و کمک خیران به چرخه استفاده وارد کردیم.
محسن بیگی یادآورشد: 27 هزار بسته کمک آموزشی تهیه و از امروز در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار می گیرد و در راستای اجرای عدالت آموزشی سال قبل 26 هزار جلد کتاب کمک آموزشی با کمک بنیاد برکت در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه 577 هزار و 235 دانش آموز و 45 هزار و 949 نفر همکار فرهنگی سال تحصیلی جدید را از امروز در استان کرمان آغاز کرده اند، گفت: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، با ساماندهی نیروی انسانی و فضا، 200 میلیارد تومان در سال به خزانه دولت کمک شده و در واقع بیش از 6 هزار نفر نیرو مدیریت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ورود 37 درصد از دانش آموزان استان کرمان به مدارس کار و دانش و فنی و حرفه ای در حوزه اشتغالزایی خبر داد و یادآورشد: این امر می تواند کمک بزرگی به ایجاد اشتغال در آینده ای نزدیک نماید لذا انتظار می رود خانواده ها و رسانه ها به افزایش این عدد کمک کنند.

فاز دوم خانه معلم شهر کرمان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان توسط استاندار کرمان، معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل نوسازی مدارس استان و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

افتتاح فاز دوم خانه معلم در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار