قانعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال آموزش زیست فناوری به معلمان

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری برای زیست فناور کردن معلمان خبر داد.

معاونت علمی ریاست جمهوری به دنبال آموزش زیست فناوری به معلمانمصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در  گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اقداماتی که در بخش دانش آموزی در حوزه زیست فناوری انجام شده است، اظهار کرد: حوزه زیست فناوری به قدری گسترده است که با مدل المپیادی جمع نمی‌شود به همین دلیل مدلی که زیست فناوری در بخش دانش آموزی انجام می شود به صورت المپیادی نيست.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خاطر نشان کرد: 70هزار معلم زیست شناسی در کشور وجود دارد اما مشكل اينجاست كه اين معلمان بلد نیستند کار زیست فناوری انجام دهند کاری که ستاد زيست فناوری انجام داد به این صورت بود که در حوزه دانش آموزی به معلمان زیست شناسی آموزش های لازم را داد و برایشان کارگاه و پژوهش سرا راه اندازی كرد تا معلمان بتوانند وارد اقدامات زیست فناورانه شوند. به طوری که دانش آموز قبل از اینکه دیپلم خود را بگیرد می داند، چگونه با زیست فناوری کسب و کار دانش بنیان راه اندازی کند.

برگزاری 2 جشنواره دانش آوزی در حوزه زیست فناوری

وی با بیان اینکه تا به حال 2 جشنواره دانش آموزی در حوزه زيست فناوری برگزار شده است، گفت: من 2 مرتبه جشنواره دانش آموزی برگزار کردم یک بار با 60 شرکت کننده و بار دیگر با 6 هزار شرکت کننده این اقدام به این معنی است که زير ساخت ها تغير كرده اند.

قانعی در رابطه با فعاليت های زيست فناورانه در بخش دانشجويی اظهار كرد: مشكلی كه حوزه دانشجويی با آن مواجه است اشتغال است، مشكل اين نيست كه حوزه زیست فناوری این دانشجوبان را نمی خواهد بلکه مشکل اینجاست که این دانشجویان کار بلد نیستند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری تصریح کرد : ستاد زيست فناوری تفاهمی را با وزارت بهداشت به امضا رسانده که  زیست فناورشدن دانشجویان فارغ التحصیل از جمله هدف ما محسوب می شود. اميد است بتوانيم به واسطه این تفاهم نامه از ظرفیت های کشور بهره بگیریم و محتوا، آموزش و فارغ التحصلان را تغیير دهيم.

قانعی خاطرنشان کرد: اگر شخصی زیست فناور باشد شرکت ها به سرعت او را جذب خواهند کرد، زیرا به شخص زيست فناور بسيار نیاز دارند اما هيچ تمایلی ندارند با کسی کار کنند که تنها درس خوانده باشد و كار بلد نباشد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.