تولد زودهنگام نوزادی در ۲۲ هفتگی حاملگی! +تصاویر

کوچکترین و جوانترین نوزاد در هند پس از ۱۳۲ روز جنگ با خطر مرگ طی مدت بستری و مراقبت در بیمارستان، سرانجام در عین سلامت تحویل والدینش شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از اودیشاتی‌وی، چنان که پزشکان دست‌اندرکار تولد این کودک گفته‌اند، ۱۴ پزشک و ۵۰ پرستار مراقبت از سلامت و زندگی وی را بر عهده داشته‌اند.

نیروان در ۱۲ می امسال با فقط ۶۱۰ گرم وزن، ۲۲ سانتی‌متر دور سر و ۳۲ سانتی‌متر قد، در هفته ۲۲ بارداری مادرش پا به جهان ما گذاشت و بلافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شد. او هنگام تولد ریه‌های رشدنایافته‌ای و نابالغی داشت و به همین دلیل تا ۶ هفته پس از تولدش را زیر دستگاه تهویه و تنفس به سر برد و دوزهای متفاوتی از دارو در این مدت به لوله تنفسی وی تزریق می‌شد تا ریه‌هایش رشد کنند و برای فعالیت بدون دستگاه آماده شوند.

وی همچنین مراقبت‌ها و درمان‌های متعددی از جمله درمان استروئیدی، تزریق خون، جراحی فتق، لیزر چشم و... را در همین مدت پشت سر گذاشت که هر کدام به نوبه خود خطرات و عوارضی را نیز ممکن بود به دنبال داشته باشند.

از لحاظ پزشکی، نوزادان نارس به دنیا آمده در ۲۲ هفتگی، ۴۰ تا ۵۰ درصد مرده به دنیا می‌آیند و در میان به دنیا آمدگان نیز کمتر از ۵ درصدشان شانس زنده ماندن دارند که آنها هم در معرض خطراتی از قبیل ابتلا به بیماریهای جدی عصبی، فلج مغزی، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال بینایی و شنوایی و صرع هستند.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/

نوزادی که زودتر از موعد مقرر به دنیا آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار