جبیر: سفر ملک سلمان به روسیه، سفری تاریخی خواهد بود

وزیر خارجه عربستان سعودی سفر آتی پادشاه این کشور را به روسیه سفری مهم و تاریخی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، سفر آتی ملک سلمان، پادشاه این کشور، را به روسیه تاریخی توصیف کرد و افزود این سفر بر روابط مستحکم و صمیمانه ریاض و مسکو دلالت دارد.

او امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سفر ملک سلمان به روسیه سفری مهم و تاریخی خواهد بود؛ زیرا ابعاد گسترده مناسبات و سطح تماس و گفتگو‌های دو طرف را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنین تاکید کرد رهبران روسیه و عربستان در طول چند سال گذشته، همه توجه خود را بر تعمیق و تحکیم هر چه بیشتر روابط در زمینه‌های مختلف معطوف ساخته اند.

جبیر گفت: «روابط میان دو کشور خیلی بیشتر از آنچه تحلیلگران سعی دارند به تصویر بکشند، به یکدیگر نزدیک است. هر دو کشور روسیه و عربستان تولیدکننده نفت هستند و از برقراری ثبات در بازار نفت نفع می‌برند، ما در جهت تقویت سرمایه‌گذاری روسیه در عربستان گام برداشته‌ایم و میزان سرمایه‌گذاری عربستان در روسیه نیز تقویت شده است. روابط فرهنگی، آموزشی و علمی میان ریاض و مسکو نیز در حال توسعه و گسترش است و افزون بر آن ما در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیز همکاری نزدیکی داریم.»

او همچنین تاکید کرد دو کشور در خصوص اوضاع کنونی در منطقه، مواضع و دیدگاه‌های مشترک دارند.

پیشتر یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته بود پادشاه عربستان سعودی طی روز‌های چهارم تا هفتم اکتبر به منظور دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از مسکو دیدن خواهد کرد.

انتهای پیام/

جبیر سفر ملک سلمان به روسیه را تاریخی توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمد
۱۰:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
اخه شتر عربستان کجا علم دانش داره که بخواد به روسیه ببره ... شتر جان
آخرین اخبار