در میان ژست بشردوستانه سعودی‌ها؛

یمن در آتش قحطی و شیوع وبا می‌سوزد

مقامات سازمان ملل تاکید کردند یمن نمونه‌ای از بدترین بحران انسانی در جهان است.

یمن در آتش قحطی و شیوع وبا می‌سوزدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی فارن پالسی در گزارشی تحت عنوان «یمن در میان ژست بشردوستانه سعودی ها، در آتش قحطی و شیوع وبا می سوزد»‌ نوشت: در حالی که عربستان سعودی همچنان جنگ ویرانگر هوایی را علیه یمن دنبال می کند، پادشاه عربستان هفته گذشته مشاور عالی خود را به آمریکا فرستاد تا از ریاض در جهت تضمین انتقال کمکهای غذایی و انواع دارو برای غیرنظامیان در یمن ، ژستی سخاوتمندانه در برابر چشمان جهانیان ترسیم کند.

این در حالی است که سازمان های بین المللی امدادرسان، گروه های مدافع حقوق بشر و تعداد زیادی از قانونگذاران آمریکایی می گویند عربستان سعودی و شرکای نظامی آن، با کارشکنی یا مسدود کردن دسترسی نیازمندان در مناطق تحت کنترل انصارالله از جمله یک بندر و فرودگاه مهم این کشور به کمکهای فوری، یک فاجعه بزرگ بشری را در منطقه رقم زده اند.

عبدالله الربیح، مشاور عالی عربستان و رئیس اصلی ترین سازمان امدادرسان سعودی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در گردهمایی در واشنگتن از نوع جدیدی از اقدامات ریاض در یمن برای به اصطلاح کمک رسانی خبر داد. وی با نمایش دادن نمودارها و بروشورهایی در تشریح فعالیت های امدادرسانی سازمانش گفت ما به شرکایمان ثابت کرده ایم که در کارمان در یمن بیطرفانه عمل می کنیم.

ولی مقامات سازمان ملل تاکید دارند یمن نمونه ای از بدترین بحران بشری در جهان است و حدود هفت میلیون غیرنظامی در این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند و شیوع بی‌سابقه وبا بیش از 600 هزار تن را گرفتار کرده است. سازمان های امدادرسان در کمال نومیدی می گویند ائتلاف تحت امر سعودی ها از پرواز محموله های کمک به فرودگاه یمن جلوگیری می کنند و مانع از انتقال چهار محموله بزرگ کمک‌ها به بندر حدیده شده اند.

روهیده ویلار، سخنگوی صندوق موسوم به کودکان را نجات دهید، اعلام کرد: «ما به دسترسی به حریم هوایی یمن و نیز فرودگاهها و بنادر بزرگ این کشور نیاز فوری داریم.» کمکهای آمریکا به ائتلاف تحت امر سعودی اعم از تامین تجهیزات و بمب‌های آمریکایی، ارائه اطلاعات و سوخت گیری هوایی با مخالفت های شدید دهها تن از قانونگذاران آمریکایی روبروست. رای گیری بر سر جلوگیری از فروش سلاح به عربستان سعودی در ماه ژوئن با اختلاف ناچیز شکست خورد.

با این همه الربیح طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سفارت عربستان در آمریکا تلاش کرد تا اهمیت بندر حدیده را ناچیز جلوه دهد و گفت کشورش از مسیرهای دیگر انواع کمک‌ها را با صرف هزینه های میلیارد دلاری در اختیار مردم یمن قرار می دهد.

وی ادعا کرد سازمان امدادرسانی زیر نظر وی در حال نظارت بر کمک رسانی به عدن و بنادر دیگر در یمن و عربستان سعودی است.

همه اینها در شرایطی است که آمار تلفات غیرنظامی در یمن همچنان رو به افزایش است. شیوع وبا در مناطق ساحلی نزدیک حدیده و دیگر نواحی بیداد می کند. مقامات صندوق کودکان را نجات دهید درباره ارتباط مرگبار میان قحطی و گرسنگی و شیوع وبا هشدار می دهند و تاکید دارند کودکان دچار سوء‌تغذیه دست کم تا سه برابر بیشتر در معرض احتمال ابتلا به وبا قرار دارند.

انتهای پیام/

 

بحران انسانی در یمن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
آل سعود پفيوز است .
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۳:۵۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
سقوطشون نزديكه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
خدا تو شاهد باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
بزودی سلاطین ظالمین و ستمگررا به سزای اعمالشان میرسانیم .این وعده خداوند متعال است به انسانها.
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۱۸:۱۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
تمام لعتهاي خداوند به سازمان ملل بهدا تمام آشوبها درمتطقه عاملش اين سازمان است خدايا به مهربانيت هرچه زودترجواب اين انسانهاي حيوان صفت را بده
Iran (Islamic Republic of)
رسا بالسینی
۱۸:۰۹ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار