عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کارگروهی برای استفتاء از مراجع برای استفاده از جنین اجاره‌ای و... در مجلس خبر داد.

استفاده از برخی درمان‌های ناباروری نیازمند فتوی مراجع عظام است/ تشکیل کارگروه ویژه در مجلس برای استفتاءبشیر خالقی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از بررسی موضوع ناباروری با حضور مسئولان موسسه رویان در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.

وی با بیان اینکه براساس آمار 3هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفت: این آمار می‌طلبد تا برنامه ریزی جدی برای حل این مشکل در کشور انجام شود.

نماینده مردم خلخال اظهار کرد: در بحث ناباروری از درمان‌هایی همچون جنین اجاره‌ای، اهدای تخمک، رحم اجاره‌ای و....می‌توان استفاده کرد که نیازمند مسائل علمی، فنی و شرعی است و باید درباره آن از مراجع عظام دستورات و فتواهای لازم گرفته شود.

خالقی تأکید کرد: عمدتا 90 درصد این موضوع مربوط به استفتاء از مراجع تقلید می‌شود لذا کارگروهی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تعیین شد تا نظر این مراجع را در این باره بگیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان بیان داشت: در بحث استفاده از تخمک، جنین اجاره‌ای یا رحم اجاره‌ای باید موضوعاتی همچون محرمیت، ازدواج، ارث، هویت و... مشخص شود تا بتوان با اطمینان خاطر از این نوع درآمد برای ناباروری در کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/

 

فتوی مراجع عظام درباره برخی درمان های ناباروری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار