دادستان کل افغانستان:

جرائم انتخاباتی به دور از دخالت های سیاسی پیگیری می شود

دادستان کل افغانستان اعلام کرد که از این پس جرایم انتخاباتی از سوی نهادهای عدلی و قضایی به دور از دخالتهای سیاسی پیگیری خواهند شد.

جرائم انتخاباتی به دور از دخالت های سیاسی پیگیری می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فرید حمیدی»، دادستان کل افغانستان اعلام کرد که از این پس جرایم انتخاباتی از سوی نهادهای عدلی و قضایی پیگیری خواهند شد و هیچ کسی در این روند مستثنی نخواهد بود.

آقای حمیدی که در هشتمین نشست مدیریت رهبری انتخابات کشورهای جنوب آسیا، در کابل سخن می‌گفت، بیان داشت: با عملی شدن این کار، فرهنگ معافیت از مجازات در جرایم انتخاباتی از میان برداشته خواهد شد و تمامی بررسی ها به گونۀ شفاف، مستقلانه و غیر سیاسی انجام خواهند شد.

وی افزود: «موارد جرمی در روند انتخابات از این پس، از سوی نهاد های عدلی و قضایی پیگیری می شوند و به فرهنگ معافیت از مجازات جرایم انتخاباتی نقطه پایان می گذاریم.»

دادستان کل افغانستان به مردم اطمینان داد که تمامی بررسی های این نهاد به دور از دخالت های سیاسی انجام خواهند شد.

«نجیب الله احمدزی»، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نیز ابراز امیدواری کرد که این نشست دو روزه، بخشی از چالش های انتخاباتی افغانستان را از میان بردارد.

آقای احمدزی گفت: «این نشست تنها برای شریک ساختن دیدگاه ها نیست، بلکه ما در این نشست مشکلات فنی و تمامی مشکلات روند انتخابات را با هم در میان می گذاریم و راه های حل را جستجو می ‏کنیم.»

این روزها، وجود اختلاف‎ها میان اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بسیار بالا گرفته است. در همین راستا «فضل الهادی مسلمیار»، رئیس مجلس سنا اعلام کرد: این مجلس روز سه شنبه اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را برای پاسخگویی فرا می خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار