معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: مداحان از بیان مطالب غیرمستند در عزاداری‌های ماه محرم خودداری کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: هیئات جهت تأمین امنیت از افراد معتمد، مطمئن و بسیجیان استفاده کنند و هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی را به مأمورین انتظامی اطلاع دهند و قبل از اجرای مراسم، برای حفظ امنیت عزاداران برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند.

وی افزود: مداحان و واعظان محترم از بیان موضوعاتی که سبب وهن مذهب تشیع بوده و بدون هرگونه مستند و مدرک مورد یقین است در مجالس سخنرانی و عزاداری امام حسین (ع) خودداری کنند.

رحمانیان اظهار کرد: مسئول هیئت‌های مذهبی در نظارت‌های خود توجه ویژه‌ای بر طبخ و توزیع غذا‌های نذری داشته باشند تا عزاداران دچار مسمومیت‌های احتمالی نشوند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه مسئولین هیئت‌ها، اجرا و طرح فریضه امربه‌معروف و نهی ازمنکر و تبلیغ آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند تصریح کرد: برای انجام مراسم عزاداری از مسدود کردن معابر اصلی که موجب مزاحمت مردم می‌شود پرهیز و از به کار بردن آلات و ادوات موسیقی که برخلاف شئون ماه محرم است، خودداری شود.

وی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولان ترافیک شهرستان‌ها نسبت به اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز و پرحادثه در جلو مراکز آموزشی و تسهیل عبور و مرور دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا از بروز حوادث و سوانح رانندگی احتمالی در حین عبور و مرور محصلان عزیز جلوگیری شود.

رحمانیان با بیان اینکه حتماً والدین دانش‌آموزان به‌منظور انتقال فرزندان خود به محل تحصیل از سرویس‌های مورد تائید آموزش‌وپرورش و رانندگان واجد صلاحیت استفاده کنند، بیان کرد: مدیران مدارس با جلب نظر کارشناسان آتش‌نشانی در صورت وجود نواقص و معایب ایمنی در سیستم‌ها و مراکز آموزشی سریعاً نسبت به رفع آن و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار اقدام کنند.
انتهای پیام/ر

برنامه ریزی برای حفظ امنیت عزاداران در ایام محرم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.