امام جمعه موقت تهران ؛

انقلاب بزرگ اسلامی بهره گرفته از نهضت عاشوراست

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی (ره) از نهضت عاشورا بهره گرفت و خروجی آن در جامعه ایران تحقق انقلاب بزرگ اسلامی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  آیت الله خاتمی در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) پس از اقامه نماز ظهر در مدرسه عالی برادران جامعه المصطفی مشهد افزود: نگاه تحلیلی به نهضت عاشورای حسینی در سخنرانی‌ها و عزاداری‌های ایام محرم و صفر سازنده و هدایتگر است.

 
وی گفت: نمی‌توان گفت، تاریخ نگویید، زیرا تاریخ متن است، اما متن را همراه با تحلیل بیان کنید.

امام جمعه موقت تهران افزود: عاشورا ملت‌ها را زنده می‌کند و این نهضت سرمایه‌ای نفیس و ارزشمند در جامعه اسلامی است.

آیت الله خاتمی گفت: سیدحسن نصرالله در لبنان هم از نهضت عاشورا استفاده نمود و خروجی آن شکست رژیم غاصب و تا بن دندان مسلح صهیونیستی و وحشت از مقاومت بوده است.

وی افزود: فلسفه مجالس عزادارای اباعبدالله الحسین (ع) همین خروجی هاست که به بیداری و زنده نگه داشتن ملت‌ها می‌انجامد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز بر نگاه سازنده به عاشورا تاکید داشت گفت: امام راحل  پیش از پیروزی انقلاب جمله‌ای بیان کرد مبنی بر اینکه 'محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است' که خود عاملی بر آن شد تا آخرین آجر‌های بنای طاغوت فروریزد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: هر قدمی که برای خدا برداشته شود خداوند مسیر را برای انسان روشن می‌کند. انقلاب اسلامی نیز، چون برای خدا بود محقق شد و تا امروز هر روز بارورتر از قبل ادامه یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: فساد جامعه را فلج کرده و به قهقرا می‌برد. باید آن را شناخت و با آن به شدت برخورد نمود. زمانی هر بیماری ناشناخته‌ای را طاعون می‌گفتند، امروز ایدز همان طاعون است که فساد می‌تواند عامل توسعه آن باشد و جامعه را نابود کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: باید تقوا، پاکی، احسان و صبر در جامعه تقویت و ترویج شود که در این صورت خداوند جامعه را در سایه نیکی‌ها حفظ می‌کند و داستان حضرت یوسف، اصحاب کهف و ... عبرتی برای ماست.
 
انتهای پیام/ف.ج
 

سخنرانی امام جمعه موقت تهران در مدرسه عالی برادران جامعه المصطفی مشهد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.