مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خبر داد:

برداشت 6 هزار تن انگور از باغ‌های شهرستان شهرضا

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با نزديک شدن به پايان برداشت انواع انگور از 600 هكتار باغ‌های انگور، پیش‌بینی می‌شود حدود 6 هزار تن انواع انگور برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی-ترویجی پرورش گل محمدی در شهرستان شهرضا، اظهار کرد: با توجه به بحران کمبود آب و لزوم تغییر الگوی کشت و ترویج کشت‌های با نیاز آبی کم، دوره آموزشی-ترویجی پرورش گل محمدی ویژه بهره‌برداران شهرستان و جمعی از کشاورزان برگزار شد و در زمینه نحوه تهیه بستر کاشت، انتخاب نهال، آبیاری، کنترل بیولوژیک آفات مطالبی ارائه شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ارزیابی اجرای طرح نظام نوین ترویج در سال زراعی 96 – 95 در شهرضا افزود: جلسه ارزیابی اجرای طرح نظام نوین ترویج در سال زراعی 96-95 و برنامه‌ریزی کشت پاییزه در سال زراعی 97-96 با حضور کارشناسان طرح نظام نوین ترویج برگزار شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در این جلسه با بررسی مسائل و مشکلات پهنه‌ها در سال زراعی گذشته، راهکارهای عملی با توجه به منابع محدود آبی و اجرای مطلوب‌تر طرح مذکور در سال زراعی جدید پیشنهاداتی ارائه و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

وی با اشاره به آغاز کشت کلزا در شهرستان شهرضا بیان داشت: کشت کلزا در مزارع شهرستان شهرضا از اواخر شهریورماه در برخی از مناطق شهرستان با استفاده از رقم نپتون فرانسوی به میزان 5.8 کیلوگرم در هکتار و با عمق کاشت 1.5 سانتی‌متر از سطح خاک آغاز شد.

تاکی اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود که سطح کاشت کلزا در شهرستان شهرضا به بیش از 8 هکتار در سال زراعی 97-96 برسد.

وی با اشاره به برداشت حدود 6 هزار تن انواع انگور از باغ‌های شهرستان شهرضا، بیان داشت: با نزدیک شدن به پایان برداشت انواع انگور از 600 هکتار باغ‌های انگور در مناطق مختلف شهرستان پیش‌بینی می‌شود با وجود حاکمیت شرایط خشک‌سالی در بیشتر سطوح باغ‌ها و مزارع شهرستان بیش از 6 هزار تن انواع ارقام انگور که بیشتر رقم عسگری است برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا تصریح کرد: این میزان تولید بیشتر به صورت تازه‌خوری در شهرضا و شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار عرضه و مابقی به صورت سنتی و نیمه‌صنعتی شامل کشمش، شیره، آبغوره و سرکه فرآوری و عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به استمرار شرایط خشک‌سالی و کمبود آب کشاورزی، این مدیریت نسبت به ترویج احداث گلخانه اقدام و از ابتدای امسال تاکنون 2 هکتار به مساحت گلخانه‌های شهرستان اضافه شده است.

تاکی اذعان کرد: 1.7 هکتار از گلخانه‌ها تجهیز و نوسازی و 1.2 هکتار معرفی به بانک شدند، با این احتساب در حال حاضر سطح گلخانه‌های فعال در شهرستان شهرضا 47 هکتار است که در زمینه تولید سبزی و صیفی، نشاء و گل‌های شاخه بریده فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

 

کشت کلزا درمزارع شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.