تشکیل پویش « نه به شکار» در فارس

مدیر گروه زیست محیطی چاغداش از راه اندازی پویش « نه به شکار» در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پویش « قشقایی لار شیکال قدغن » با موضوع نه به شکار و ممنوعیت شکار توسط قشقایی‌های استان فارس با تلاش گروه مردمی زیست محیطی چاغداش و با حضور شمار زیادی از ایل قشقایی رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از پویش « نه به شکار» یدالله رحمانی معاون استاندار فارس، جمعی از بزرگان ایل قشقایی و طوایف و استادان دانشگاهی ایل قشقایی حضور داشتند.

کامبیز نجفی مدیر گروه زیست محیطی چاغداش که اولین تشکل زیست محیطی ایل قشقایی است در این زمینه بیان کرد: شواهد حاکی از آن است که قشقایی‌ها در گذشته نگاه زیست محیطی به طبیعت داشته اند و بر اساس علاقه و تجربه تاریخی دریافته بودند که به طبیعت و محیط زیست پیرامون خود احترام بگذارند و قوانین طبیعت را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: استقبال قشقایی‌ها از فعالیت‌های گروه زیست محیطی بیانگر درک اجتماعی و بینش قوم قشقایی نسبت به محیط زیست است.

نجفی گفت: ‌پویش شکار ممنوع قشقایی به دنبال آن است که حرکت تازه‌ای با هدف مقابله با شکار و به نفع حیات‌وحش و طبیعت آغاز کند. موج حیوان‌کشی‌های وحشیانه، حتی شکارچیان پر سابقه و سنتی را هم از روزی ترسانده که از حیات وحش ایران جز حیوانات تاکسیدرمی‌شده چیزی باقی نماند.

انتهای پیام/ن

راه اندازی پویش « نه به شکار» در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار