خوددرمانی در عقرب زدگی خطرناک است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:پس از عقرب زدگی خانواده باید هرچه سریعتر بیمار را به بیمارستان منتقل کند ،متاسفانه مراحل اولیه ازطریق خود درمانی صورت می گیرد،و این موضوع را در عقرب زدگی های اخیر جنوب کرمان شاهد بودیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات جنوب کرمان گفت:تمام تلاش ما دسترسی بهتر و آسان تر مردم به مراکز درمانی است که متاسفانه هم اکنون اقدامات در حد انتظار نیست.

وی در ادامه افزود:انضباط مالی باید جدی و منظم بررسی شود و گروه های مختلفی به بخش‌های مختلف دانشگاه خواهند رفت تا بتوانیم با یک نظم مالی ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی در صدد است که پزشکان متخصص را در منطقه جنوب کرمان افزایش و مشکلات بیمارستان امام خمینی جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج را به حداقل برسانند.

وی ضمن بیان امیدواری از به حداقل رساندن مشکلات مردم جنوب کرمان در بخش درمان و سلامت گفت : تلاش می کنیم کمبود ها را با تربیت و آموزش نیروهای بومی برطرف کنیم و این بومی پذیری مشکل کمبود پزشکان متخصص را شامل نمی شود.

قاسم زاده  افزود: جهت ارائه خدمات بهتر به مردم باید ،فرهنگ سازی در تغذیه ، بهداشت و درمان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی به موضوع عقرب زدگی در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود:پس از عقرب زدگی خانواده باید هرچه سریعتر بیمار را به بیمارستان منتقل کند و متاسفانه به این صورت نیست و مراحل اولیه ازطریق خود درمانی صورت می گیرد،و این موضوع را در عقرب زدگی های اخیر جنوب کرمان شاهد بودیم که متاسفانه چند مورد به فوت منجر شده بود،و موارد فوتی هم بخاطر حساسیت بیمار به نیش عقرب بوده و در صورت وجود حساسیت به نیش عقرب مار و یا عنکبوت و غیره، هیچ مرکز درمانی نمی‌تواند درمان را انجام دهد.

وی تاکید کرد : برای رفع مشکلات بهداشتی منطقه رمشک و کمبود متخصص زنان و زایمان در جنوب کرمان تلاش می کنیم.

حسام عارفی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری ۸۳۰ مورد عقرب زدگی در جنوب کرمان داشتیم.که مواردی از این تعداد به فوت منجر شد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار