علیخانی مطرح کرد؛

شهرداری به 135 هزار کارمند خود چقدر حقوق می دهد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: حقوق کارمندان شهرداری تهران و میزان بودجه ای که صرف این امر می شود مشخص نیست از این رو شهرداری باید نسبت به ارائه گزارش دقیق اقدام کند.

پرداخت ماهانه 540 میلیارد تومان حقوق از سوی شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بر اساس آمار، کارمندان شهرداری در مجموع، ماهیانه ۵۴۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: اطلاعات ضد و نقیضی از فیش های حقوقی کارمندان شهرداری تهران ، منتشر می شود و شهرداری تهران باید در خصوص این مسأله رفع ابهام کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر میانگین حقوق پرداختی به هر یک از کارمندان شهرداری را ۴ میلیون تومان محاسبه کنیم، شهرداری در مجموع ماهیانه ۵۴۰ میلیارد تومان به کارمندان خود حقوق پرداخت می کند.

علیخانی اضافه کرد: بر اساس برخی از آمارها ۱۶ سال پیش شهرداری تهران، در مجموع ۲۵ هزار کارمند داشت و در حال حاضر ۱۳۵ هزار نفر، مشغول به کار هستند و حقوق دریافت می کنند.

وی افزود: هنوز در زمینه پرداخت حقوق کارمندان شهرداری، آمار دقیقی وجود ندارد و از شهرداری تهران می خواهیم آمار واقعی را از وضعیت فعلی به شورای پنجم اعلام کند.

تعداد پرسنل ۶۸ هزار نفر

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل انبوه نیروی انسانی در شهرداری حاد است، گفت: براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند، در حالی که به صورت رسمی اعلام شده که شهرداری ۶۸ هزار نیرو دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به معضل جدی انبوه نیروی انسانی در شهرداری تهران، گفت: مشکل منابع انسانی در شهرداری بسیار حاد است، اگرچه به شکل رسمی اعلام می‌شود که شهرداری ۶۸ هزار نفر نیرو دارد، اما براساس آمار بیش از ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری تهران حقوق می‌گیرند و باید شرایط آنها تعیین‌تکلیف شود.

او ادامه داد: شهرداری تهران هر ماه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کند و این عدد بار بسیار سنگینی را به لحاظ هزینه‌های جاری بر دوش تهران گذاشته است. فکر و ذکر، شهردار تهران، معاون مالی و اقتصادی و مدیران ارشد شهرداری همواره از اول ماه این است که چگونه حقوق این جمعیت عظیم را پرداخت کنند.

 انتهای پیام/

شهرداری تهران چند کارمند دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
فقط دزدی
آخه تا چه موقع
آخرین اخبار