مدیرکل انجمن اوليا و مربيان از چگونگی ساماندهی سرویس مدارس و جزئیات حادثه اخیر در کرمان خبر داد.

جزئیات حادثه تصادف سرویس دانش آموزان در کرمانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری با موضوع انتخابات انجمن اولياء و مربيان مدارس سراسركشور با حضور نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اوليا و مربيان و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در ساختمان علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

عباسپور در این مراسم با بیان اینکه ۱۸۳میلیارد مشارکت مالی و ۱۸۱میلیارد کمک غیرنقدی مدارس سال گذشته انجام شده، عنوان کرد: مدارس واجد شرایط تشکیل انجمن قریب به ۹۲ هزار مدرسه در سراسر کشور بوده که در مدارس شهری بیش از ۵۵هزار، در مدارس روستاهایی بیش از ۳۰هزار و در مدارس عشایری بیش از پنج هزار مدرسه را شامل می شود.

وی در مورد ساماندهی سرویس مدارس با اشاره به اینکه نرخ پیشنهادی را اواخر فروردین به شورای شهر می دهد،گفت: شرایط نسبت به سال گذشته بهتر شده و کارگروهی ماده ۱۸متشکل از نمایندگان نهادهای مختلف از جمله شهرداری، پلیس راهور، آموزش و پرورش و شورای شهر است که کنترل و ارزیابی و نظارت کار را بر عهده دارند.

شهرداری مسئول تامین خودرو امن برای سرویس مدارس

مدیرکل انجمن اوليا و مربيان گفت: تامین خودرو و تمامی مراحلی که خودروی امن در اختیار دانش دانش آموزان باشد در اختیار شهرداری است و مدیران ملزم هستند با پیمانکاران مجاز قرارداد ببندند و معمولا عمده مشکلات درمورد خودروهای آزاد است.

عباسپور با بیان اینکه تعیین نرخ سرویس مدارس به عهده آموزش و پرورش نیست، تصریح کرد: عدول از قوانین و برخورد قانونی و نظارت را آموزش و پرورش انجام می دهد.

مدیرکل انجمن اوليا و مربيان در مورد حادثه کرمان بیان کرد:بررسی شرایط در دستور کار است و در شرایطی که مشخص شود خودرو جز خودروهای مجاز نبوده مدیر مقصر بوده و برخورد لازم انجام می شود.

وی در خصوص کمک های نقدی به مدارس گفت: هیچ گونه اجباری برای پرداخت کمک نقدی وجود ندارد و صرفا برای بهبود شرایط این کار انجام می شود بنابراین آنچه انجمن وظیفه دارد به آن عمل کند مسئله جلب خانواده ها برای مشارکت ها در امور مدرسه است و بررسی شرایط و تخطی نکردن از قانون توسط بخش ارزیابی عملکرد این کار مورد توجه است.

عباسپور با بیان اینکه باید آموزش های لازم به مدیران برای جلب مهارت ها وجود داشته باشد، گفت: از این مسیر امکان قانع کردن اولیا وجود دارد.

امکان  تمدید مهلت انتخابات انجمن اوليا و مربيان

عباسپور در مورد انتخابات انجمن اوليا و مربيان تصریح کرد: این انتخابات تا 15 مهر ماه ادامه داشته اما اگر مدرسه مشکلی داشته باشد با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، می تواند تا 15 آبان ماه هم تمدید شود و نگاه مالی و اقتصادی به انجمن اولیا و مربیان نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شعار امسال انجمن اولیا و مربیان کارآمد؛ مدرسه سلامت تعیین شده، گفت: روزشماری برای این هفته در نظر گرفته شده که شامل انجمن اوليا و مربيان؛ مدرسه حسینی، انجمن اوليا و مربيان؛ سند تحول بنیادین، انجمن اوليا و مربيان؛ سلامت جسم و روان، انجمن اوليا و مربيان؛ قضای مجازی، انجمن اوليا و مربيان؛ تعالی معنوی، انجمن اوليا و مربيان؛ کارآفرینی و انجمن اوليا و مربيان؛ یادگیری مداوم است.

دریافت اجباری مشارکت مالی از خانواده‌ها، غیرقانونی است

 محمدرضا ولی زاده رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در ادامه برنامه عنوان کرد: همواره تصور بر این است اگر مدیر مدرسه‌ای مشارکت مالی از خانواده‌ها اخذ می کند کاری غیرقانونی است در حالی که طبق مصوبه مجلس مدیران می توانند از مشارکت اولیا بهره گیرند اما این مساله نباید اجباری و در فصل ثبت نام باشد.

وی گفت: سعی می‌کنیم تمام زیرساخت‌هایی که به تصمیم سازی‌های مهم کمک می کند مورد توجه باشد که در حوزه بوفه مدارس، پوشاک دانش آموزی و حمل و نقل دانش آموزان این مساله لحاظ شده است

ولی زاده تصریح کرد: تلاش کردیم با قوانین حمایتی از والدین حمایت شود و برای تمامی شئون دانش آموزان نمی توان از نهادهای حاکمیتی بهره گرفت و نیاز به مشارکت اولیا است.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.