کوهکن در نطق میان دستور:

تکلیف اجرای قانون برنامه ششم باید مشخص شود/نباید دنبال لابی‌های خلاف مصلحت باشیم

نماینده مردم لنجان گفت: گر می‌خواهیم اقتدار مجلس را حفظ کنیم، نباید دنبال لابی‌های خلاف قانون و مصلحت باشیم.

نمایندگان برای دولت استاندار مشخص نکنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: آئین نامه داخلی مجلس اشکالات عدیده ای دارد که باید با نگاهی جامع این اشکالات را برطرف کنیم.

نماینده مردم لنجان در ادامه با بیان اینکه حفظ جایگاه و شان نمایندگی در اختیار خود نمایندگان است، خاطرنشان کرد: خلاصه ای از مطالب مطرح شده در صحن علنی، سایت ها، رسانه ها و مسافرت ها را به صورت کلی بیان می کنم تا خود شما نمایندگان قضاوت کنید که آیا ما مجلسی ها جایگاه در راس امور بودن و آنچه را که امام امت (ره) درباره مجلس فرموند که عصاره فضائل ملت است را حفظ کرده ایم یا خیر.

کوهکن با بیان اینکه یک بار هم از خودمان انتقاد کنیم و قرار نیست این تریبون مدام از مسئولان دستگاه اجرایی و قضایی انتقاد کند، تصریح کرد: انتظار ما از روسای فراکسیون ها چه بوده است، آیا آن ها در این مدت به چالش کشیده شده اند و آیا دیده شده است که از رئیس فراکسیون بخواهیم که با توجه به مسائل مهم کشوری در حوزه اقتصادی به گونه ای مدیریت کند که خروجی فراکسیون برای مردم دستاوردی داشته باشد یا اینکه منتظر هستیم رئیس فراکسیونی مصاحبه کند و ژن خوب و خوبتر فرزند او تا مدت ها خوراک مصاحبه رسانه ها شود که با این کارها عملا روسای فراکسیون ها را از جایگاه رفیع خود و ظرفیت نمایندگی مردم پائین آورده ایم.

وی همچنین با تاکید بر وظایف نمایندگان تاکید کرد: رایزنی من برای گرفتن اعتبارات خلاف آنچیزی که در قانون وجود دارد برای حوزه انتخابیه ام اجازه نمی دهد که به وظایف نمایندگی ام در ارتباط با دولت به عنوان مجری قانون درست عمل کنیم.

نماینده مردم لنجان با تاکید براینکه به گفته ما حقوقی ها بدقانونی بهتر از بی قانونی است، گفت: اگرحتی ما نمایندگان به نظرات کارشناسی توجه نکردیم و طرح یا لایحه ای تبدیل به قانون شد دولت مکلف به اجرای قانون است.

کوهکن تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتدار مجلس را حفظ کنیم و دولت قوانینی که تصویب کرده ایم را اجرا کند، نباید دنبال لابی های خلاف قانون و خلاف مصلحت باشیم و اینکه من به عنوان نماینده تقاضای جابجایی صندوق بازنشستگی ام را دهم که رسانه ای شود، ضعف است بلکه نباید دنبال این باشم که مسائل خلاف و یا پائین تر از تراز نمایندگی از دستگاههای اجرایی بخواهم و باید محکم ایستاد و برادرانه و دوستانه از دولت خواست که قانون را اجرا کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درا دامه خاطرنشان کرد: سنگ روی سنگ بند نمی شود که 6 ماه از سال رفته و بنده به عنوان نماینده مردم مطالبه حکمی را در قانون برنامه ششم می خواهم اما دستگاه مربوطه می گوید قانون برنامه ابلاغ نشده است.

کوهکن تاکید کرد: تکلیف اجرای قانون برنامه ششم باید مشخص شود و رئیس جمهور و رئیس مجلس باید تکلیف این موضوع را روشن کنند.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که دولت تحت هر شرایط ، قانون برنامه را قبول دارد یا ندارد که اگر قبول ندارد با تعامل اصلاحیه و یا لایحه تقدیم مجلس کند اما اگر قبول دارد، این قانون حتما باید اجرا شود.

این نماینده مجلس دهم همچنین با تاکید براینکه به تفکیک قوا در نظام جمهوری اسلامی به جد معتقدم افزود: از نمایندگان می خواهم که به دولت استاندار معرفی نکنند چراکه تاکنون هیج دولتی به استاندارانی که نمایندگان معرفی کرده اند توجه نکرده است از این رو اگر می خواهیم تعامل کنیم به دولت بگوییم جمعی ازافرادی که در نظر دارد را معرفی کند و ما از بین پیشنهادات دولت بگوییم که اگر می خواهید همگرایی و تعامل بیشتر باشد مثلا نفر شماره دوم بهتر ار نفر شماره اول است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به دولت هم می گوییم که تعامل یک جاده دو طرفه است و جاده یک طرفه نیست و به نظرات مصلحانه نمایندگان توجه کند و تصمیم خود را بگیرد ولی ما معتقدیم که باید قطعا با تعامل، همکاری، دوستی و برادری با دولت، مشکلات کشور را حل کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار