رباتی که با پرنده مو نمی‌زند+ فیلم و تصاویر

اسمارت برد، ربات پرنده‌ای است که به گفته سازندگان، تحول بزرگی در ربات‌های هوابرد ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر غیر قابل پیش‌بینی است، حالا دیگر علم، هر روز  با سرعتی سرسام‌آور به مسیری تازه وارد می‌شود و هر لحظه دریچه‌ای جدید پیش چشم بشر باز می‌کند. 

پرنده  هوشمند آئرودینامیکی Smartbird نمونه‌ای از همین دست است؛ شبیه سازی موفق آئرودینامیکی که تا کنون به خوبی توانسته از تمامی مراحل آزمایشگاهی سربلند بیرون بیاید. رباتی که توسط شرکت آلمانی Festo با سوابق درخشان و چندین تجربه‌ موفق در ساخت حیوانات مختلف بیو میدانی و پس از  2 سال تحقیق و تفحص در این زمینه ساخته شده است.

ربات پرنده اسمارت برد وزنی در حدود 0.4 کیلوگرم دارد، بال‌های او از چند قطعه و فلپ متصل بهم ساخته شده که وظیفه تنظیم حرکت بال‌ها در مقابله با شدت فشار هوا را برعهده دارند. همچنین حرکات چرخش ربات در زوایای خاص بوسیله این تکه‌ها براحتی انجام خواهد گرفت. اسمارت برد قابلیت جاسازی GPS، باتری قوی‌تر، میکروفون و دوربین‌های پیشرفته را در خود دارد و موتور داخل بدنه تنها 25 وات برق مصرف می‌کند

به گفته سازندگان، این پرنده می‌تواند آینده‌ای روشن برای ربات‌های هوابرد باشد و مانند یک حاسوس، دسترسی به مناطق غیر قابل ورود را آسان کند. 

اسمارت برد در نمایشگاه TED Global به نمایش گذاشته شد و حاضران را به وجد آورد.

 

رباتی که با پرنده مو نمی‌زند + فیلم

رباتی که با پرنده مو نمی‌زند + فیلم

رباتی که با پرنده مو نمی‌زند + فیلم

رباتی که با پرنده مو نمی‌زند + فیلم

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار