مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان مطرح کرد:

رضایت 81 درصدی مردم از آتش نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از رضایتمندی 81 درصدی مردم از آتش نشانی اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بزرگزاد با اعلام این خبر گفت: تنها سازمانی هستیم که در سال 95 مردم رضایت 81 درصدی از آتش‌نشانی داشتند، مابقی مردم هم اغلب ارتباطی با این سازمان نداشته‌اند این در صورتی است که در سال 94 تنها 72 درصد مردم از آتش نشانی رضایت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این که روزانه 25 عملیات به صورت میانگین انجام شده، افزود: تعداد کل عملیات امداد و نجات سال 95 در شهر اصفهان، 9038 مورد بود که از این تعداد 4032 حریق و 5006 حادثه بوده است .

وی با اشاره به عملکرد آتش‌نشانی در سال گذشته ادامه داد: آمار متوفیان سال 95 نسبت به سال قبل 25 درصد کاهش یافته است، همچنین تعداد کل نجات یافتگان نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بزرگزاد با اشاره به اهمیت رسیدن به محل حادثه گفت : متوسط رسیدن به محل حادثه در محدوده شهر 4 دقیقه و 11 ثانیه بوده و 10 دقیقه 23ثانیه برای خارج از محدوده شهر اندازه‌گیری شده است.

وی افزود: شعله در ثانیه 5 متر حرکت می‌کند و سرعت دود 30 متر گسترش می‌یابد این در حالی است که حرکت انسان در ثانیه کمتر از دو متر است؛ جالب این که وسایلی که یک آتش‌نشان باید با خود حمل کند 30 کیلوگرم وزن دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این که عنوان دومی جهان را یدک می‌کشیم و وظیفه سنگینی داریم، گفت: میانگین تعداد تماس روزانه با 125 در سال گذشته 843 مورد و باسایر خطوط 718 مورد در روز بوده است.

بزرگزاد اظهار داشت : سیستم ایمنی در همه ساختمان‌ها وجود دارد اما متأسفانه برخی از سیستم‌ها یا خاموش هستند یا قطعات آن باز شده و به هر دلیل در زمان حادثه قابل استفاده نیستند.
وی با بیان این که شهروندان همانطور که آسانسور را سرویس می‌کنند باید نسبت به سرویس سیستم ایمنی همت داشته باشند، گفت: لوله آتش‌نشانی برای ساختمان‌های چند طبقه به دلیل ارتفاع، جاذبه و وزن آب سنگینی آن به بالای یک تن می‌رسد؛ اگر سیستم ساختمان بدون عیب باشد دیگر نیاز به تحمل این وزن نیست.

بزرگزاد در خصوص مزاحمت‌های تلفنی افزود: فرهنگ مردم بالا رفته و شرایط بهتری نسبت به قبل وجود دارد برخی مواردی که ادامه‌دار بوده را برخورد حقوقی کردیم اما باید بدانیم که برخی از این موارد روانی بوده و اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص آمار آتش‌سوزی‌هایی که در سطح شهر صورت گرفته، عنوان کرد: حریق‌های خودرو و ضایعات افزایش یافته ودر مقابل حریق در کاربری‌های تجاری و مسکونی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: عایق‌بندی در ساختمان‌های بلند اهمیت ویژه‌ای دارد، آتش پس از 10 دقیقه به دمای 700 درجه می‌رسد که در این دما فلزات تغییر شکل و در دمای 1200 درجه ذوب می شوند.
بزرگزاد با بیان این که پاساژهای قدیمی چهارباغ از نقاط حادثه‌خیز شهر است، تصریح کرد: تذکرات لازم را به ساختمان‌های قدیمی داده‌ایم اما ایمنی ساختمان‌های بلند توسط خود ساختمان‌ها باید انجام شود.
وی ادامه داد: نردبان 40 متری مفصلی را از شرکت آلمانی خریداری کرده‌ایم که تا اواخر آبان به وسایل این سازمان اضافه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.